به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

آیا اوضاع وخیم بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال ماندگار است؟

پایگاه خبری فولاد ایران – فروپاشی FTX باعث شد که قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در سال جاری بیش از 60 درصد کاهش یابد و این به شرکت های سهامی عام که در معرض دارایی های دیجیتال قرار دارند نیز سرایت کرده است.


به گزارش فولاد ایران، سهام، استخراج کنندگان برتر بیت کوین و برخی بانک های رمزنگاری و شرکت های نرم افزاری، همگی سقوط کرده اند.


اما آیا این بدترین حالت دنیای ارزهای مجازی به پایان رسیده است؟ به هر حال، نوسانات در این صنعت تقریبا نوپا ثابت بوده و این اولین زمستان کریپتو نیست، همانطور که اصلاحات گسترده در سال 2018، اوایل سال 2020 و تابستان 2021 نیز انجام شد.


بنابراین آیا قیمت‌ها و سهام کریپتوها در سال 2023 بهبود می‌یابند؟ برخی از غول های رمزنگاری چنین فکر می کنند، اما آنها معتقدند که سرمایه گذاران باید انتظارات معقول تری داشته باشند.


قیمت بیت کوین همچنان در حدود 17000 دلار است. این در حالی است که این قیمت نسبت به اعماق بازار نزولی کریپتو در روزهای اولیه همه گیری سال 2020 تقریباً سه برابر است. این نشان می دهد که مردم هنوز از رمزارزها استفاده می کنند و سعی می کنند از دارایی ها محافظت کنند.


اما مشکلات موجود در کریپتو ثابت می کند که بیت کوین جایگزینی برای دلار آمریکا یا سایر ارزهای تحت حمایت دولت نیست و احتمالاً هرگز نخواهد بود. کریپتوها هنوز یک دارایی سوداگرانه هستند. این به خودی خود مشکلی نیست. اما سرمایه گذاران باید ریسک ها را بدانند.


ارزهای دیجیتال به دلیل ماهیت غیرمتمرکز، سهولت تراکنش و هزینه‌های پایین تراکنش توسط برخی مورد توجه قرار گرفته‌اند، اما حتی بیت‌کوین، قدیمی‌ترین ارز رمزنگاری‌شده، همچنان نسبت به سهام و اوراق قرضه بی‌ثبات‌تر است و مانع از تبدیل شدن آن به یک ذخیره‌ ارزش می‌شود.


منبع: CNN

۱۴ آذر ۱۴۰۱ ۱۴:۰۱
تعداد بازدید : ۳۸۶
کد خبر : ۶۳,۷۲۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید