به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افزایش سرمایه‌گذاری شرکت تولید تراشه تایوان در آریزونا

پایگاه خبری فولاد ایران – شرکت تولید تراشه تایوان در حال افزایش سرمایه گذاری خود در ایالات متحده است و روز سه شنبه اعلام کرد که در حال ساخت دومین کارخانه تولید تراشه در آریزونا و افزایش سرمایه گذاری خود در آنجا از 12 میلیارد دلار به 40 میلیارد دلار است.


به گزارش فولاد ایران، برنامه‌های TSMC در حالی انجام می‌شود که تنش‌ها بین واشنگتن و پکن بر سر تراشه‌ها افزایش یافته است و جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا مجموعه‌ای از کنترل‌ها را بر فروش تراشه‌های پیشرفته و تجهیزات ساخت تراشه به شرکت‌های چینی اعمال کرده است.


TSMC قبلاً اعلام کرده بود که در حال ساخت یک تاسیسات 12 میلیارد دلاری در آریزونا است که در نهایت تراشه‌های 3 نانومتری، پیشرفته‌ترین فناوری TSMC را تولید خواهد کرد. با راه اندازی این دو کارخانه، هزاران شغل پردرآمد با فناوری بالا به ایالت اضافه خواهد شد.


TSMC 90 درصد تولید تراشه های کامپیوتری فوق پیشرفته جهان را در اختیار دارد و نیاز غول های فناوری از جمله اپل (AAPL) و کوالکام (QCOM) را تامین می کند.


تراشه‌ها بخش ضروری همه چیز از تلفن‌های هوشمند گرفته تا ماشین‌های لباسشویی هستند اما به دلیل هزینه بالای توسعه و سطح دانش مورد نیاز، ساختن آنها دشوار است، به این معنی که بیشتر تولید در میان تعدادی از تامین‌کنندگان متمرکز است.


کاخ سفید از سرمایه‌گذاری‌های جدید به عنوان نتیجه مستقیم برنامه اقتصادی بایدن، از جمله قانون 200 میلیارد دلاری تراشه‌ها خبر می‌دهد. بایدن از زمان تصویب این قانون در تابستان امسال از جوامعی بازدید می کند که در آن شرکت هایی مانند TSMC و اینتل سرمایه گذاری های جدیدی را اعلام کرده اند.


منبع: CNN

۱۶ آذر ۱۴۰۱ ۱۱:۰۵
تعداد بازدید : ۴۱۴
کد خبر : ۶۳,۷۵۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید