به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

فولاد سبز راهی طولانی در پیش دارد

فولاد سبز راهی طولانی در پیش دارد

 

پایگاه خبری فولاد ایران – شرکت فورتسکیو متالز چهارمین شرکت معدنی بزرگ تولید کننده سنگ‌آهن در جهان، با شرکت میتسوبیشی ژاپن و کارخانه وواستالپاین اروپا برای تولید فولاد با کربن صفر با استفاده از هیدروژن در خط تولیدی در اتریش مشارکت می کند.


به گزارش فولاد ایران، این اولین تلاش این شرکت معدنی استرالیایی برای تولید به اصطلاح "فولاد سبز" است که هدف آن حذف زغال سنگ از فرآیند فولادسازی و کمک به پاکسازی یکی از کثیف ترین صنایع جهان است.


این پروژه از فناوری توسعه یافته ای استفاده خواهد کرد که کوره های بلند متکی به زغال سنگ را با هیدروژن و یک خط ذوب با استفاده از برق جایگزین می کند. اگر این برق  مورد استفاده کاملاً تجدیدپذیر باشد، در تئوری، این فرآیند هیچ کربنی منتشر نخواهد کرد.


مدیر اجرایی بخش انرژی سبز این شرکت در مصاحبه ای اظهار داشت که شما با ساخت فولاد مقادیر بسیار زیادی کربن تولید می شود که این حدود 7 تا 10 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای جهان است وما باید این مسئله را حل کنیم.


این سرمایه گذاری مشترک فورتسکیو که بیشتر از طریق کمک های مالی دولتی اروپا تامین می شود، قصد دارد تا سال 2025 یک خط تولید آزمایشی را تکمیل کند و تا پایان این دهه تاسیساتی در مقیاس تجاری بسازد.


در هر حال تحلیلگران هشدار داده اند که نباید انتظار نتایج سریع را داشت چرا که کربن زدایی صنعت فولاد جهان احتمالاً طی چند دهه به کندی توسعه می یابد و نیاز به سرمایه گذاری های "عظیم" در انرژی های تجدیدپذیر دارد.


منبع: mining.com
ترجمه: مونا تابان

۲۹ آذر ۱۴۰۱ ۱۳:۴۸
تعداد بازدید : ۴۹۴
کد خبر : ۶۳,۹۳۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید