به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

پیش بینی کاهش تولید نفت روسیه

پایگاه خبری فولاد ایران – تحلیلگران کالایی UBS روز دوشنبه گفتند، ممنوعیت اتحادیه اروپا بر فرآورده های نفتی روسیه که قرار است از 5 فوریه اجرایی شود، می تواند منجر به کاهش 1 میلیون بشکه در روز تولید نفت خام روسیه در سال جدید شود.


به گزارش فولاد ایران، در حالی که روسیه حجم نفت خام را به آسیا تغییر داده است، تاجران به طور فزاینده ای به دلیل امنیت کشتی های مورد نیاز بیمه شده برای حمل نفت خام تحریم شده روسیه با مشکل مواجه شده اند.


مسکو همچنین هشدار داده است که ممکن است تولید خود را تا 700 هزار بشکه در روز کاهش دهد زیرا اینگونه به سقف قیمتی 60 دلاری در هر بشکه نفت خود که توسط G7 در دسامبر اعمال شد، پاسخ می دهد.


تحلیلگر دیگری به نام اوله هانسن از بانک ساکسو گفت که عرضه جهانی کاهش بیشتری را تجربه خواهد کرد و به محض بهبود تقاضای چین، قیمت نفت در سال جاری به بالای 100 دلار در روز خواهد رسید.


روسیه دارای سومین صنعت بزرگ پالایشی در جهان است و انتظار می‌رود اجرایی شدن ممنوعیت اتحادیه اروپا از 5 فوریه تأثیر نسبتاً مهمی داشته باشد.


طبق گزارشات، پالایشگاه های روسیه در حال حاضر با کمبود نیروی کار به دلیل سربازی اجباری برای جنگ پوتین در اوکراین دست و پنجه نرم می کنند. تحلیلگران انرژی انتظار دارند در سال جاری شاهد کاهش بیشتر تولیدات پالایشی روسیه باشند. آنها پیش‌بینی می‌کنند که این محصولات در سال 2023 نسبت به سال گذشته 600000 بشکه در روز کاهش یابد.


منبع: Oilprice

۱۳ دی ۱۴۰۱ ۱۱:۰۹
تعداد بازدید : ۴۰۲
کد خبر : ۶۴,۰۷۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید