به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

پنج چشم انداز برتر اکتشاف نفتی در سال 2023

پایگاه خبری فولاد ایران – شرکت‌های بالادستی نفتی شروع به انطباق با محیطی کرده‌اند که در آن قیمت‌های نفت برای مدت طولانی‌تری بالاتر خواهد بود، محیطی که در آن نظم تولید اوپک پلاس و بازده سهامداران آمریکایی به اندازه جریان فیزیکی نفت عامل مهمی در حفاری هستند. به گزارش فولاد ایران، فعالیت‌های اکتشافی برخی از این شرکت ها در سال 2023 شگفتی‌های جدیدی را برای ما به ارمغان می‌آورند و این 5 چشم‌انداز برتر اکتشاف، بیشترین احتمال را دارند که بازار را تکان دهند.


1-  ژنیس Zhenis (قزاقستان)
این یکی از امیدوارکننده‌ترین حوزه ‌های نفتی است که امسال حفاری می‌شود. مدت زیادی است که در حال ساخت است و ابتدا به دلیل پیامدهای ویروس کرونا و سپس به دلیل وضعیت متزلزل شرکت لوک اویل روسیه، شریک 50 درصدی در این سرمایه‌گذاری مشترک، به تعویق افتاد. منطقه فراساحلی قزاقستان از چندین میدان پربار تشکیل شده است که مهمترین آنها میدان عظیم کاشاگان است، با این حال ژنیس یک نژاد کاملا متفاوت است.


2- آروا Aurora (نامیبیا)
این میدان نفتی که در اعماق آب‌های دریایی نامیبیا حفاری شد، بزرگترین کشف نفت در سال 2022 را انجام داد و خود را به عنوان یک یافته بزرگ قابل مقایسه با کشف لیزا در سال 2015 اکسون موبیل معرفی کرد. یک شرکت فرانسوی متخصص در عملیات‌های بالادست آفریقایی Maurel & Prom ممکن است مرز دیگری را در نامیبیا باز کند و میدان ‌های شفق قطبی را در سال جاری و در آب‌های نسبتا کم‌عمق فعال کند.


3- واکر Walker (سورینام)
نعمت نفت دست نخورده حوضه گویان-سورینام هیچ کس را شگفت زده نمی کند. امسال شاهد حفاری یک چاه اکتشافی مورد انتظار خواهیم بود. این اکتشاف ممکن است از مرز دریایی با گویان دور شده و به سمت منطقه فراساحلی حرکت کند.


4- افسوس Ephesus (کانادا)
چاه اکتشافی کیپ فریلز مدت زیادی است که مورد بحث قرار گرفته است، نفت‌گران شرق کانادا حداقل از سال 2019 در حال بررسی احتمالات بازگشایی مرزهای آن هستند. در ابتدا تصور می شد که دارای 4 تا 5 میلیارد بشکه نفت و گاز است که به طور بالقوه دو برابر اندازه میدان دریایی مشابه هیبرنیا (که در سال 1979 توسط اکسون موبیل کشف شد)، نزدیکترین واحد تولید کننده جغرافیایی بود. کیپ فریلز که به دلیل ویروس کرونا و متعاقب آن محدود کردن سرمایه‌گذاری به تأخیر افتاده، اکنون به افسوس تبدیل شده است و BP اکنون کاملاً آماده است که گربه وحشی را در ماه‌های تابستان حفاری کند. نفت به طور قطع وجود دارد، مهم ترین سوال این است که آیا بهره برداری از واحد فوق عمیق آب تا عمق کل تقریباً 5 کیلومتر از نظر تجاری قابل دوام است یا خیر. اگر معلوم شود که هیبرنیای دیگری است، چشم انداز نفت شرق کانادا تقویت بسیار مورد نیاز را دریافت خواهد کرد.


5- آرگریچ Argerich (آرژانتین)
آرژانتین پیشرفت چشمگیری در بهره برداری از ذخایر عظیم نفت شیل Vaca Muerta داشته است. یک شرکت نروژی به زودی حفاری چاه اکتشافی Argerich را در 300 کیلومتری سواحل  Mar del Plata، اولین چاه دریایی در آب های عمیق در آرژانتین، آغاز خواهد کرد.


منبع: Oilprice

۱۸ دی ۱۴۰۱ ۱۱:۳۲
تعداد بازدید : ۵۹۴
کد خبر : ۶۴,۱۲۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید