به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

سهامداران نگران رکود اقتصادی و افزایش نرخ بهره

پایگاه خبری فولاد ایران - معاملات سهام طی این هفته متلاطم بود و بیشتر سهام بانک ها قبل از بازگشت به بازار، در بازار باز سقوط کردند. سهام JPMorgan Chase (JPM) در معاملات اواخر بعد از ظهر حدود 2.5 درصد افزایش یافت در حالی که بانک امریکا 2 درصد فزایش یافت. ولز فارگو 3 درصد افزایش یافت و سیتی 2 درصد بالا رفت، درحالیکه BlackRock (BLK) ثابت بود.


کارشناسان می گویند، "درآمدها خوب بود، اما بازار نگران ترس از رکود است." مدیران اجرایی به وضوح همچنان نگران تورم و تهدید رکود اقتصادی در سال جاری پس از چندین افزایش بزرگ نرخ بهره توسط فدرال رزرو هستند.


جیمی دیمون، مدیر عامل جی پی مورگان چیس، در بیانیه ای گفت که اگرچه اقتصاد هنوز قوی است و مصرف امیدوارکننده است، ما هنوز از تاثیر نهایی بادهای مخالف ناشی از تنش های ژئوپلیتیکی از جمله جنگ در اوکراین اطلاعی نداریم. وضعیت آسیب پذیر انرژی و منابع غذایی، تورم مداوم که قدرت خرید را کاهش می دهد و نرخ بهره را بالاتر می برد.


در همین حال، برایان مونیهان، مدیرعامل بانک امریکا خاطرنشان کرد که این یک "محیط اقتصادی رو به کاهش است" و چارلی شارف، مدیرعامل Wells Fargo گفت: "ما با دقت در حال مشاهده تاثیر نرخ های بالاتر بر مشتریان خود هستیم."


به گزارش فولاد ایران، بانک ها به وضوح نگران یک رکود اقتصادی هستند و وال استریت نیز به این موضوع توجه کرده است. نگرانی در مورد اقتصاد یکی از دلایل سقوط سهام در سال 2022 بود که بدترین سال خود را از سال 2008 متحمل شد. این به کسب و کارهای بانکداری سرمایه گذاری صدمه زد.


منبع: CNN

۲۴ دی ۱۴۰۱ ۱۲:۵۹
تعداد بازدید : ۳۷۰
کد خبر : ۶۴,۱۹۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید