به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

عصر پدربزرگ ها و مادربزرگ ها

پایگاه خبری فولاد ایران – امروزه، مردم عمر طولانی تری دارند و امید به زندگی جهانی از سال 1960 از 51 به 72 افزایش یافته است و از طرفی، خانواده ها در حال کوچک شدن هستند و تعداد زایمانی که یک زن می تواند در طول زندگی خود داشته باشد به نصف کاهش یافته و از 5 به 2.4 رسیده است. این بدان معناست که نسبت پدربزرگ و مادربزرگ زنده به فرزندان به طور پیوسته در حال افزایش است.


تحقیقات کمی در این مورد انجام شده است و آمارگران اکونومیست نتوانستند ارقام قابل اعتمادی برای تعداد پدربزرگ ها و مادربزرگ های زنده بیابند، بنابراین از دیگو آلبرز-گوتیرز از موسسه تحقیقات جمعیتی ماکس پلانک در آلمان خواستیم تا با تجزیه و تحلیل داده های سن و جمعیت سازمان ملل با مدل هایی از ساختارهای خویشاوندی در هر کدام، تخمین هایی ارائه دهد.


ما متوجه شدیم که 1.5 میلیارد پدربزرگ و مادربزرگ در جهان وجود دارد که این رقم در سال 1960، 0.5 میلیارد بود. به عنوان سهم جمعیت این رقم از 17 درصد به 20 درصد افزایش یافته است. و نسبت پدربزرگ و مادربزرگ به فرزندان زیر 15 سال از 0.46 در سال 1960 به 0.8 امروز رسیده است.


به گزارش فولاد ایران، تا سال 2050 پیش بینی می شود که 2.1 میلیارد پدربزرگ و مادربزرگ که 22 درصد از کل بشریت را تشکیل می دهد و تعداد پدربزرگ ها و مادربزرگ ها کمی بیشتر از افراد زیر 15 سال خواهد بود. این پیامدهای عمیقی خواهد داشت.


پدربزرگ ها و مادربزرگ ها باورهای سنتی، داستان ها، آهنگ ها و حس تاریخ را منتقل می کنند. به طور معمول، آنها یک جفت دست اضافی می آورند که هم به والدین و هم به فرزندان کمک می کند. به عنوان یک کودک، شما بیشتر از والدین خود به این بزرگسالان نیاز دارید.


منبع: اکونومیست

۲۵ دی ۱۴۰۱ ۱۳:۱۶
تعداد بازدید : ۳۹۷
کد خبر : ۶۴,۲۱۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید