به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تلاش ایالات متحده برای جلوگیری از نکول

پایگاه خبری فولاد ایران – جانت یلن، وزیر خزانه داری امریکا گفت که این وزارتخانه در 19 ژانویه مانورهای حسابداری ویژه ای را برای جلوگیری از نقض سقف بدهی ایالات متحده آغاز خواهد کرد و از قانونگذاران خواست که سقف را افزایش دهند تا از نکول پرداخت ها جلوگیری شود.


یلن روز جمعه در نامه‌ای به رهبران دو حزب کنگره نوشت: "مدت زمانی که ممکن است اقدامات فوق‌العاده طول بکشد، با عدم قطعیت قابل‌توجهی مواجه است و بعید است که پول نقد و اقدامات فوق العاده قبل از اوایل ژوئن تمام شود."


این نامه احتمالا شروع یک نبرد سیاسی طولانی و شدید بر سر سیاست مالی ایالات متحده است. یک رویارویی که می تواند بازارهای مالی را تحت فشار قرار دهد و خطرات را برای اقتصادی که در حال حاضر با خطر رکود مواجه است افزایش دهد. اقتصاددانان انتظار دارند در صورت عدم افزایش سقف بدهی، خزانه داری در ماه اوت با کمبود نقدینگی مواجه شود.


رهبران جمهوری خواه مجلس نمایندگان می گویند که در ازای موافقت با افزایش سقف بدهی، بر کاهش هزینه ها پافشاری خواهند کرد. اما دموکرات‌ها که سنا را کنترل می‌کنند، و جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، چنین مانورهای شرایطی را رد می‌کنند و خواهان افزایش مستقیم این سقف هستند.


به گزارش فولاد ایران، سقف بدهی فعلی یا کل بدهی که وزارت خزانه داری می تواند به مردم و سایر سازمان های دولتی صادر کند، کمتر از 31.4 تریلیون دلار است. این رقم در دسامبر 2021 تنظیم شد، زمانی که کنگره آن را 2.5 تریلیون دلار افزایش داد.


در حال حاضر، دولت تقریباً 78 میلیارد دلار تا رسیدن به حد مجاز فاصله دارد.


یلن در نامه خود گفت که بسیار حیاتی است که کنگره برای افزایش یا تعلیق سقف بدهی به موقع اقدام کند. ناتوانی در اجرای تعهدات دولت صدمات جبران ناپذیری به اقتصاد ایالات متحده، معیشت همه آمریکایی ها و ثبات مالی جهانی وارد می کند.


منبع: بلومبرگ

۲۵ دی ۱۴۰۱ ۱۳:۲۰
تعداد بازدید : ۳۸۴
کد خبر : ۶۴,۲۱۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید