به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

هشدار صندوق بین‌المللی پول در مورد تاثیر تجزیه بر اقتصاد جهانی

پایگاه خبری فولاد ایران – صندوق بین المللی پول در گزارشی جدید اعلام کرد که تکه تکه شدن اقتصاد جهانی می تواند تا 7 درصد از تولید ناخالص داخلی هزینه داشته باشد.


بر اساس گزارشی که روز یکشنبه منتشر شد، هزینه بلندمدت تکه تکه شدن تجارت از 0.2 درصد تولید جهانی تا تقریباً 7 درصد متغیر است که مجموع تولید سالانه آلمان و ژاپن است.


به گزارش فولاد ایران، بسته به تعریف «تجزیه»، برخی از پیش‌بینی‌های صندوق بین‌المللی پول حتی تاریک‌تر است. تخمین‌هایی که شامل قطع ارتباط تکنولوژیکی بین مناطق می‌شود، نشان می‌دهد که کشورها ممکن است تا ۱۲ درصد از تولید ناخالص داخلی را از دست بدهند.


صندوق بین المللی پول تعدادی از عوامل را فهرست می کند که در افزایش چندپارگی جهانی نقش دارند، از جمله حمله روسیه به اوکراین و همه گیری کووید-19. هر دو این وضعیت باعث اختلال بین المللی در تامین مالی، غذایی و انرژی شده است و محدودیت های تجاری اضافی بر اختلاف بین مناطق افزوده است.


این گزارش می‌گوید: "خطر این است که مداخلات سیاستی که به نام امنیت اقتصادی یا ملی اتخاذ می‌شود، می‌تواند پیامدهای ناخواسته داشته باشد، یا می‌تواند عمداً برای منافع اقتصادی به بهای ضرر دیگران استفاده شود". این گزارش همچنین محدودیت‌های مهاجرت‌های فرامرزی، کاهش جریان سرمایه و کاهش همکاری‌های بین‌المللی را به عنوان انواع مختلف تقسیم‌بندی فهرست می‌کند.


صندوق بین المللی پول انتظار ندارد که همه کشورها به طور یکسان تأثیرات تجزیه را احساس کنند. بر اساس این گزارش، مصرف کنندگان کم درآمد در اقتصادهای پیشرفته دیگر به کالاهای وارداتی ارزان تر دسترسی نخواهند داشت و اقتصادهای کوچک و بازار باز را به ویژه آسیب پذیر می کند.


در این گزارش آمده است که بیشتر آسیا به دلیل اتکای شدید به تجارت آزاد آسیب خواهند دید.


صندوق بین‌المللی پول سه رویکرد را برای مقابله با پراکندگی توصیه می‌کند: تقویت سیستم تجارت بین‌المللی، کمک به کشورهای آسیب‌پذیر برای مقابله با بدهی‌ها و تشدید اقدامات اقلیمی.


این موضوعات احتمالاً در بحث‌های مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس که از دوشنبه آغاز می‌شود و امسال «همکاری در دنیایی از هم پاشیده» را به عنوان موضوع خود نام‌گذاری کرد، به‌شدت مورد توجه قرار خواهد گرفت.


منبع: CNBC

۲۷ دی ۱۴۰۱ ۱۴:۰۱
تعداد بازدید : ۴۰۷
کد خبر : ۶۴,۲۶۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید