به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

احتمال رکود جهانی در سال 2023

پایگاه خبری فولاد ایران – مجمع جهانی اقتصاد روز دوشنبه اعلام کرد: رکود جهانی در سال 2023 محتمل است و فشارها بر قیمت مواد غذایی، انرژی و تورم ممکن است به اوج خود برسد. در این گزارش آمده است که در عین حال، برخی از اقتصادهای منطقه جنوب آسیا، از جمله بنگلادش و هند، ممکن است از روندهای جهانی مانند تنوع بخشیدن به زنجیره های تامین تولید دور از چین بهره ببرند.


این مجمع گفت انتظار می رود که کسب و کارها در سطح جهانی در واکنش به بادهای معکوس اقتصادی هزینه ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهند، اما اقتصاددانان ارشد نسبت به تورم و ترازنامه قوی خوش بین هستند.


اکثریت جامعه اقتصاددانان ارشد مجمع جهانی اقتصاد انتظار دارند شاهد ادامه تنش های ژئوپلیتیکی برای شکل دادن به اقتصاد جهانی و پیش بینی انقباض بیشتر پولی در ایالات متحده و اروپا باشند. تقریباً دو سوم اقتصاددانان ارشد معتقدند که رکود جهانی در سال 2023 محتمل است. یک سوم از پاسخ دهندگان رکود جهانی را در سال جاری بعید می دانند. با این حال، اجماع قوی وجود دارد که چشم انداز رشد در سال 2023، به ویژه در اروپا و ایالات متحده، تیره و تار است.


به گزارش فولاد ایران، همه اقتصاددانان ارشد مورد بررسی انتظار رشد ضعیف یا بسیار ضعیف را در سال 2023 در اروپا دارند، در حالی که 91 درصد رشد ضعیف یا بسیار ضعیف در ایالات متحده را انتظار دارند. در چین، انتظارات از رشد برابر است و پاسخ دهندگان تقریباً به طور مساوی بین کسانی که انتظار رشد ضعیف یا قوی دارند تقسیم می شوند.


در مورد تورم، اقتصاددانان ارشد تغییرات قابل توجهی را در مناطق مختلف مشاهده می‌کنند، که از تنها 5 درصد برای چین تا 57 درصد برای اروپا متغیر است.


با توجه به اینکه دو سوم اقتصاددانان ارشد انتظار یک رکود جهانی در سال 2023 را دارند، اقتصاد جهانی در وضعیت نامطمئنی قرار دارد.


به طور گسترده تر، اقتصاددانان ارشد انتظار دارند چشم انداز جهانی برای مشاغل چالش برانگیز باقی بماند. 100 درصد از پاسخ دهندگان انتظار دارند روندهای ژئوپلیتیک جهانی به ترسیم مجدد نقشه فعالیت های اقتصادی جهانی در امتداد شکاف ها و خطوط گسل جدید ژئوپلیتیک ادامه دهند.


این تغییر اقتصادی گسترده‌تر احتمالاً از طریق تجارت، سرمایه‌گذاری، نیروی کار و جریان‌های فناوری منعکس می‌شود و چالش‌ها و فرصت‌های بی‌شماری را برای تجارت ایجاد می‌کند. یکی از سیگنال‌های مثبت این است که انتظار نمی‌رود اختلالات زنجیره تامین باعث کاهش قابل توجهی در فعالیت تجاری در سال 2023 شود.


منبع: بلومبرگ

۲۸ دی ۱۴۰۱ ۱۳:۱۶
تعداد بازدید : ۴۴۴
کد خبر : ۶۴,۲۸۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید