به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

خودروهای برقی، خودروهای برتر بازار تا سال 2030

پایگاه خبری فولاد ایران – رئیس آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) روز سه‌شنبه گفت، از هر دو خودرویی که در سال 2030 در سه بازار بزرگ چین، اروپا و ایالات متحده فروخته می‌شود، یک خودرو الکتریکی خواهد بود.


فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین المللی انرژی روز سه شنبه در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس گفت: "در حالی که فروش خودروهای الکتریکی همچنان به رکورد شکنی ادامه می‌دهد، محدودیت‌های عرضه مواد معدنی در حال افزایش است. زنجیره‌های تامین باتری با تنگناهایی روبرو هستند و تنوع زیادی ندارند زیرا بیشتر پردازش فلزات باتری در چین انجام می‌شود."


او گفت: "سرمایه‌گذاری‌های اضافی در کوتاه‌مدت، به‌ویژه در استخراج معدن، به ویژه سرب، مورد نیاز است."


آژانس بین‌المللی انرژی همچنین در ماه اکتبر از افزایش تولید انرژی‌های تجدیدپذیر و خودروهای الکتریکی به دلیل محدود کردن افزایش انتشار جهانی ستایش کرد. آژانس بین‌المللی انرژی در ماه اکتبر اعلام کرد انتظار می‌رود انتشار دی‌اکسید کربن (CO2) ناشی از احتراق سوخت‌های فسیلی در سطح جهان در سال 2022 تنها کمتر از 1 درصد افزایش یابد که در مقایسه با سال گذشته افزایش بسیار کمتری است.


آژانس بین‌المللی گفت که در سال 2022، افزایش این گازهای گلخانه‌ای بسیار کمتر خواهد بود، چراکه انتظارات حاکی از یک جهش بزرگ از استفاده از زغال‌سنگ برای تولید برق در بحبوحه افزایش قیمت گاز طبیعی است.


منبع: بلومبرگ

۲۸ دی ۱۴۰۱ ۱۳:۱۹
تعداد بازدید : ۳۷۳
کد خبر : ۶۴,۲۸۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید