به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بهبود زنجیره تامین در هاله ای از ابهام

پایگاه خبری فولاد ایران – بیماری همه گیر زنجیره تامین جهانی را از بین برد و کسب و کارها، صنایع و اقتصادها را به حالت بی نظمی درآورد.


این روند پس از تقریباً سه سال تحمل نوسانات وحشیانه به آرامی سرعت می‌گیرد و هماهنگ‌تر می‌شود. جدول زمانی حمل‌ونقل اقیانوسی رو به کاهش است، بنادر کمتر ازدحام دارند، اعتصاب‌های کارگری به‌دقت جلوگیری شده است، کمبود محصول و کارگر کاهش یافته است، قیمت ها کاهش یافته است، انبارها پر شده اند، تکمیل موجودی تسریع شده است و چین سیاست «کووید صفر» خود را لغو کرده است، با این حال، بسیاری از موانع بالقوه هنوز بزرگ هستند.


به گزارش فولاد ایران، تحولات در چین و اوکراین در سطح جهانی، همچنان علامت سوال باقی می‌ماند، به‌ویژه اگر قدرت بزرگ تولیدی دوباره دچار شکست یا قرنطینه شود، یا اگر شرایط با جنگ روسیه در اروپا بدتر شود.


زک راجرز، استادیار عملیات و مدیریت زنجیره تامین در دانشگاه ایالتی کلرادو، گفت: "فعالیت زنجیره تامین هنوز عادی نشده است، اما در حال بازگشت به مسیر پیش از همه‌گیری است."


در اوایل همه‌گیری، کسب‌وکارها سفارشات خود را لغو کردند و معتقد بودند که روند مصرف کاهش می‌یابد. با این حال، تریلیون ها دلار به اقتصاد تزریق شد تا مصرف کنندگان و کسب و کارها را سرپا نگه دارند. افزایش تقاضا برای کالاها در زمانی که عرضه به دلیل کمبود نیروی کار مرتبط با بیماری همه گیر و تعطیلی، به ویژه شهرها، کارخانه ها و مراکز تولیدی در چین، به شدت محدود بود، سیستم لجستیک جهانی را از کار انداخت. بنادر شلوغ شد، زمان تحویل طولانی شد و هزینه ها به طور قابل توجهی افزایش یافت.

قیمت بنزین و تورم افزایش یافت و مصرف‌ را به شدت کاهش داد.


راجرز می گوید: "کووید علت مشکلات زنجیره تامین نبود، بلکه محرکی بود برای نشان دادن میزان بد بودن آن."


منبع: CNN

۲۸ دی ۱۴۰۱ ۱۳:۲۰
تعداد بازدید : ۴۱۵
کد خبر : ۶۴,۲۸۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید