به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

مشکل بزرگ بدهی دنیا

پایگاه خبری فولاد ایران – دنیا بدهکار است. رکورد بدهی به طور دقیق سیصد تریلیون دلار است. این مبلغ کل بدهی دولت‌ها، خانوارها و شرکت‌ها در سراسر جهان در ژوئن 2022 است که توسط موسسه مالی بین‌المللی برآورد شده است.


این عدد حدود 349 درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی و معادل 37500 دلار بدهی برای هر فرد در جهان است.


تری چان و الکساندرا دیمیتریوویچ، اظهار می کنند افزایش نرخ بهره و کندی اقتصاد، بار بدهی را سنگین تر می کند. نرخ های فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا در سال 2022 به طور متوسط 3 واحد درصد افزایش داشتند. این می تواند به معنای 3 تریلیون دلار بیشتر در هزینه های بهره باشد.


به گزارش فولاد ایران، نرخ‌های بهره بالاتر در حال حاضر به دولت‌ها و شرکت‌های دارای رتبه اعتباری پایین آسیب می‌زند. خانوارهای کم درآمد نیز با افزایش هزینه کارت اعتباری، وام مسکن و بدهی خودرو دست و پنجه نرم می کنند. اگر انباشت بدهی ادامه یابد و بانک های مرکزی به افزایش نرخ بهره ادامه دهند، این بار و ترس از رکود نیز افزایش خواهد یافت.


هنگامی که بازده بدهی دولت افزایش می یابد، وام گرفتن نیز برای شرکت ها گران تر می شود. شرکت‌ها در ایالات متحده اثر کاهشی افزایش نرخ‌های بهره را احساس می‌کنند و ممکن است مجبور شوند قیمت‌ها را افزایش دهند یا هزینه‌های خود را برای رشد و توسعه کاهش دهند تا دوام بیاورند.


افزایش نرخ بهره همچنین بر قیمت سهام تأثیر می گذارد. افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در سال 2022 به کاهش بازدهی نزدیک به 20 درصدی S&P 500 منجر شد.


چان و دیمیتریوویچ می نویسند: "هیچ راه آسانی برای خروج از بحران بدهی جهانی وجود ندارد. اجتناب از یک بحران مستلزم اقدامات غیرمحبوب و بازنشانی بزرگ ذهنیت سیاستگذار است. این ممکن است به معنای وام دادن محتاطانه تر، مهار مصرف بیش از حد و بازسازی پروژه ها یا نهادهایی باشد که سودی به همراه ندارند."


افزایش سقف بدهی یک نگرانی بزرگ در واشنگتن نیز هست. در حال حاضر رسیدن به سقف تعیین شده در مورد میزان پولی که دولت ایالات متحده می تواند وام بگیرد بسیار نزدیک است. جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا هشدار داد که آمریکا می تواند تا روز پنجشنبه به این سقف برسد.


کنگره می تواند از تعطیلی جزئی دولت، کسری بالقوه جریان نقدی و حتی احتمال نکول صرفاً با افزایش سقف مانند گذشته جلوگیری کند. اما جمهوری خواهان مجلس نمایندگان گفته اند که این بار از افزایش سقف وام حمایت نخواهند کرد مگر اینکه دموکرات ها با کاهش هزینه ها و سایر امتیازات موافقت کنند.


یلن در نامه آخر هفته خود به کنگره هشدار داد که بدون افزایش سقف بدهی، ایالات متحده ممکن است تا ماه ژوئن بدهی خود را نکول کند و آسیب‌های جبران‌ناپذیری به اقتصاد ایالات متحده، معیشت همه آمریکایی‌ها و ثبات مالی جهانی وارد ‌آورد.


منبع: CNN

۲۸ دی ۱۴۰۱ ۱۳:۲۱
تعداد بازدید : ۴۳۵
کد خبر : ۶۴,۲۸۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید