به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

احتمال افزایش یک چهارم واحدی نرخ بهره فدرال رزرو

پایگاه خبری فولاد ایران  –کریستوفر والر، یک رئیس هیئت مدیره فدرال رزرو از افزایش یک چهارم درصدی نرخ بهره بانک مرکزی ایالات متحده، حتی با وجود هشدار نسبت به انقباض بیشتر پولی در آینده، در نشست سیاستی آتی حمایت کرده است. نظرات کریستوفر والر، که در کمیته بازار آزاد فدرال مسئول تصمیم گیری در مورد سیاست های پولی است و یکی از جنگ طلب ترین اعضای آن بوده است، در آخرین روزی بیان شده است که مقامات می توانند پیش از نشست بعدی تعیین نرخ اظهار نظر عمومی کنند.


او گفت: "بر اساس داده های موجود در این لحظه، به نظر می رسد تلاطم کمی در پیش است، بنابراین من در حال حاضر از افزایش 25 واحدی در نشست بعدی فدرال در پایان این ماه حمایت می کنم." وی افزود: "فراتر از آن، ما هنوز راه پر پیچ و خمی برای رسیدن به هدف تورم 2 درصدی خود داریم و انتظار دارم از ادامه سیاست های پولی انقباض حمایت کنیم." وی در اظهاراتش گفت: "هدف فدرال رزرو از افزایش نرخ بهره، کاهش تقاضا و فعالیت اقتصادی برای کاهش تورم است و شواهد زیادی وجود دارد که این دقیقاً همان چیزی است که در بخش تجارت نیاز است." وی افزود: "هدف، توقف فعالیت‌های اقتصادی نیست، بنابراین ما این بخش‌ها را از نزدیک رصد خواهیم کرد تا ببینیم اعتدال چگونه ادامه دارد."


والر گفت که هنوز "خوشبین" است که فدرال رزرو می تواند از وارد کردن اقتصاد ایالات متحده به رکود جلوگیری کند و "فرود نرم" را انجام دهد. مقامات فدرال رزرو پس از حرکت تهاجمی از ماه مارس برای تشدید سیاست های پولی، اکنون در حال بحث هستند که اقدامات سیاستی آنها تا چه حد شروع به تأثیرگذاری کرده است، و اینکه چقدر بیشتر اقتصاد را تحت فشار قرار دهند.


به گزارش فولاد ایران، افزایش یک چهارم واحدی نرخ بهره در ماه فوریه، نرخ وجوه فدرال را به محدوده هدف جدید بین 4.5 تا 4.75 درصد می رساند، که هنوز از سطح 5.1 درصدی که اکثر مقامات معتقدند رسیدن به آن برای رسیدن به هدف ضروری است، کمتر است.


او گفت: "تورم به طور معجزه آسایی از بین نمی رود. کاهش نرخ تورم کندتر و سخت تر خواهد بود و بنابراین ما باید نرخ ها را برای مدت طولانی تری بالاتر نگه داریم و تا پایان سال شروع به کاهش نرخ نکنیم."


منبع: فایننشال تایمز

۲ بهمن ۱۴۰۱ ۱۲:۱۲
تعداد بازدید : ۳۴۰
کد خبر : ۶۴,۳۳۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید