به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بانک های جهانی در صدد تعدیل نیرو

پایگاه خبری فولاد ایران – بانک‌ها خود را برای بزرگ‌ترین دور کاهش مشاغل از زمان بحران مالی جهانی آماده می‌کنند، زیرا مدیران اجرایی برای کاهش هزینه‌ها پس از سقوط درآمدهای سرمایه‌گذاری تحت فشار قرار گرفته‌اند. اخراج‌ها، که انتظار می‌رود ده‌ها هزار نفر در سراسر این بخش باشند، روند استخدام‌های انبوه بانک‌ها در چند سال گذشته و عدم تمایل به اخراج کارکنان در طول همه‌گیری کووید-19 را معکوس می‌کند.


لی تاکر، مالک شرکت خدمات مالی هدشکار، گفت: "کاهش شغلی که در راه است بسیار وحشیانه خواهد بود. این یک تنظیم مجدد است زیرا آنها در دو تا سه سال گذشته بیش از حد استخدام کرده اند."


به گزارش فولاد ایران، بانک‌هایی از جمله کردید سوئیس، گلدمن ساچس، مورگان استنلی و بانک نیویورک ملون در ماه‌های اخیر شروع به اخراج بیش از 15000 کارمند کرده‌اند و ناظران صنعت انتظار دارند که سایرین نیز از این کار پیروی کنند.


آنا آرسوف، یکی از رؤسای بانکداری جهانی در مودیز، گفت که انتظار دارد کاهش مشاغل نسبت به دوران بحران مالی شدیدتر باشد.


بانک وال استریت هفته گذشته روند اخراج 3200 پرسنل خود را آغاز کرد که معادل 6.5 درصد از نیروی کارش است، زیرا فشارها بر دیوید سولومون، مدیر اجرایی بانک برای بهبود بازدهی سهام بانک افزایش یافته است. مورگان استنلی در ماه دسامبر 1800 پرسنل خود را اخراج کرد که کمی بیش از 2 درصد از نیروی کار خود بود. بانک نیویورک ملون، بزرگترین بانک متولی جهان، در نظر دارد در نیمه اول سال کمتر از 3 درصد از نیروی کار خود، حدود 1500 کارمند را کاهش دهد. کردیت سوئیس که در میانه یک اصلاح استراتژیک رادیکال با هدف تحکیم بانک سوئیسی رسوایی‌شده قرار دارد، اکتبر گذشته اعلام کرد که 9000 نفر را از 52000 نیروی کار خود طی سه هفته آینده جدا خواهد کرد.


سیتی گروپ تاکنون جزئیات کمی در مورد اینکه چه تعداد از 240000 نیروی کار خود در جهان اخراج خواهد کرد، ارائه کرده است. بر خلاف رقبای خود، UBS در سال های اخیر به طور تهاجمی استخدام نکرده است و بنابراین تحت فشار یکسانی برای کاهش نیرو نیست.


در بحران مالی 2008، سقوط Lehman Brothers و Bear Stearns منجر به بیکار شدن ده ها هزار بانکدار شد. در مجموع، بیش از 150000 بانکدار در طول این بحران مالی شغل خود را از دست دادند. و درست مانند 15 سال پیش، به گفته استخدام کنندگان، چشم انداز یافتن سریع شغل مجدد برای کسانی که اکنون بیکار هستند، تیره و تار است.


منبع: فایننشال تایمز

۳ بهمن ۱۴۰۱ ۱۱:۵۰
تعداد بازدید : ۳۵۷
کد خبر : ۶۴,۳۴۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید