به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

اقتصاد امریکا سال 2022 را چطور به پایان رساند؟

پایگاه خبری فولاد ایران – خرده فروشی در ماه دسامبر کاهش یافت زیرا تورم ضرر خود را بر مصرف کنندگان وارد کرد. بخش تولید در حال انقباض است و چندین مدیر برجسته در مورد افزایش احتمال رکود در طول کنفرانس های سه ماهه اخیر صحبت می کنند.


اما به نظر می رسد که اقتصاد ایالات متحده پس از تجربه یک لرزش در نیمه اول سال 2022، همچنان به خوبی در حال پیشرفت است. در سه ماهه سوم سال گذشته، اقتصاد پس از دو فصل کاهش در نیمه اول سال، با نرخ سالانه 3.2 درصد رشد کرد. در نتیجه، علیرغم نگرانی ها در مورد مخارج ضعیف مصرف کننده در طول تعطیلات، اقتصاددانان رشد قابل توجهی را برای سه ماهه چهارم پیش بینی می کنند.


به گزارش فولاد ایران، نگرانی‌های فزاینده‌ای در وال استریت وجود دارد که مجموعه‌ای از افزایش‌های تهاجمی نرخ بهره توسط فدرال رزرو در سال 2022 سرانجام امسال آسیب‌های خود را بر اقتصاد خواهد گذاشت. بازار مسکن قبلاً در نتیجه اقدامات فدرال رزرو ضربه خورده است. نرخ وام مسکن در سال گذشته افزایش یافت و این به فروش مسکن لطمه زد.


بسیاری از شرکت‌های بزرگ در بخش‌های فناوری، مصرف‌ و مالی با کاهش مشاغل، خود را برای رکود آماده می‌کنند. اخراج های انبوه می تواند منجر به عقب نشینی بیشتر در خرده فروشی ها شود، که به نوبه خود می تواند فشار تورم را حتی کمتر کند، چیزی که فدرال رزرو به وضوح می خواهد.


با این حال، برخی از کارشناسان همچنان امیدوارند که اقتصاد ایالات متحده و شاید اقتصاد جهانی بتواند از رکود جلوگیری کند. اکنون به نظر می رسد فدرال رزرو مایل به افزایش نرخ های کوچک است و بازار معتقد است افزایش نرخ های فدرال رزرو اواخر امسال متوقف شود.


علاوه بر این، قیمت نفت نسبت به اوج خود در تابستان گذشته به شدت کاهش یافته است. این خبر خوبی برای مصرف کنندگان و مشاغل است.


منبع: CNN

۳ بهمن ۱۴۰۱ ۱۱:۵۵
تعداد بازدید : ۵۸۷
کد خبر : ۶۴,۳۵۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید