به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افزایش نرخ بهره فدرال رزرو چقدر است؟

پایگاه خبری فولاد ایران  –مقامات فدرال رزرو که از کاهش نرخ تورم دلگرم شده اند، آماده اند تا سرعت افزایش نرخ بهره خود را برای دومین جلسه متوالی کاهش دهند و در مورد اینکه چقدر بیشتر برای تحت کنترل درآوردن قیمت ها نیاز دارند، بحث کنند.


به نظر می رسد که کمپین آنها با توجه به نشانه های کاهش تورم، در نهایت نتیجه داده است. با این حال، بازار کار دائماً فشرده با نرخ بیکاری در پایین ترین سطح پنج دهه اخیر به این معنی است که سیاست گذاران آماده اعلام پیروزی نیستند.


به گزارش فولاد ایران، سیگنال‌های مختلط بحث‌ها را درباره زمان توقف پس از افزایش نرخ یک چهارم پیش‌بینی‌شده در اول فوریه پیچیده‌تر می‌کند. سرمایه‌گذاران و اقتصاددانان همچنان به پیش‌بینی فدرال رزرو مبنی بر افزایش نرخ‌ها به بالای 5 درصد نسبت به سطح فعلی، درست زیر 4.5 درصد شک دارند.


لائل برینارد، نایب رئیس فدرال رزرو روز پنجشنبه در شیکاگو گفت: "حتی با تعدیل اخیر، تورم همچنان بالاست و سیاست باید برای مدتی به اندازه کافی محدودکننده باشد تا اطمینان حاصل شود که تورم به طور پایدار به 2 درصد باز می گردد."


لوری لوگان و پاتریک هارکر، رؤسای بانک های فدرال رزرو دالاس و فیلادلفیا و رای دهندگان امسال در مورد سیاست پولی، از کاهش سرعت افزایش نرخ ها ابراز امیدواری کردند، در حالی که از انقباض بیشتر حمایت کردند.


یکی دیگر از مقامات ارشد، رئیس فدرال رزرو نیویورک، جان ویلیامز، روز پنجشنبه گفت که "سیاست پولی هنوز کار بیشتری برای انجام دادن دارد تا تورم را به 2 درصد برساند."


سرمایه گذاران می بینند که نرخ ها در جلسه بعدی یک چهارم واحد افزایش می یابد. این دیدگاه با خوانش‌های خوش‌خیم اخیر در مورد تورم تقویت شده است که نشان می‌دهد فدرال رزرو در حال پیروز شدن در مبارزه بر سر کاهش قیمت‌ها است و شرایط مالی را با افزایش بازارها تسهیل می‌کند.


به نظر می‌رسد که اکثر مقامات فدرال رزرو حول چارچوب پاول متحد شده‌اند مبنی بر اینکه برای بازگرداندن تورم به ۲ درصد، قیمت خدمات اصلی به جز مسکن کاهش می‌یابد.

این دیدگاه ارتباط نزدیکی با کاهش افزایش دستمزد با افزایش بیکاری دارد. مقامات فدرال رزرو در چشم انداز دسامبر خود حدود یک درصد افزایش در نرخ بیکاری را پیش بینی کردند.


منبع: بلومبرگ

۴ بهمن ۱۴۰۱ ۱۳:۴۷
تعداد بازدید : ۴۰۰
کد خبر : ۶۴,۳۶۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید