به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

رکود اقتصادی ایالات متحده در کمین!

پایگاه خبری فولاد ایران  –فشارسنج سلامت اقتصاد امریکا همچنان علامت هشدار چشمک زدن رکود اقتصادی را می زند که نشان می دهد رکودی در آینده نزدیک برای ایالات متحده در انتظار است. به گزارش فولاد ایران، تعداد فزاینده ای از رهبران تجاری موافقند که اقتصاد ایالات متحده در حال بدتر شدن است.


طبق گزارشی که روز دوشنبه توسط اندیشکده تجاری منتشر شد، آمریکا هنوز در یک رکود رسمی قرار ندارد، اما شاخص اقتصادی آن برای دهمین ماه متوالی کاهش یافت و در دسامبر با 1 درصد کاهش به 110.5 رسید، درحالیکه اقتصاددانان انتظار کاهش 0.7 درصدی را داشتند.


آتامان اوزییلدیریم، مدیر ارشد اقتصاد، در بیانیه‌ای گفت: "ضعف گسترده‌ای در میان شاخص‌های پیشرو در ماه دسامبر وجود داشت که نشان‌دهنده بدتر شدن شرایط برای بازارهای کار، تولید، ساخت‌وساز مسکن و بازارهای مالی در ماه‌های آینده است." بر اساس این گزارش، هفت مؤلفه از 10 مؤلفه شاخص در ماه دسامبر کاهش یافتند.


اوزییلدیریم گفت: "فعالیت کلی اقتصادی احتمالاً در سه ماهه آینده قبل از افزایش مجدد در سه ماهه پایانی 2023 منفی خواهد شد."


اما بر اساس آخرین نظرسنجی وضعیت تجاری NABE که صبح دوشنبه منتشر شد، حدود 52 درصد از اقتصاددانانی که توسط انجمن ملی اقتصاد کسب و کار مورد بررسی قرار گرفتند، معتقدند که احتمال ورود ایالات متحده در سال جاری به رکود اقتصادی بیش از 50 تا 50 است.


جولی کورونادو، رئیس NABE در این گزارش گفت: "برای اولین بار از سال 2020، تعداد بیشتری از پاسخ دهندگان انتظار کاهش به جای افزایش اشتغال در شرکت های خود را در سه ماه آینده دارند."


فعالیت های اقتصادی ایالات متحده در ماه های اخیر نشانه هایی از کند شدن را نشان داده است زیرا فدرال رزرو سیل افزایش نرخ بهره را برای کاهش تورم به راه انداخته است.


منبع: CNN

۴ بهمن ۱۴۰۱ ۱۳:۵۰
تعداد بازدید : ۴۳۸
کد خبر : ۶۴,۳۶۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید