به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

اهمیت توسعه هیدروژن سبز برای شرکت های نفت و گاز

پایگاه خبری فولاد ایران – با افزایش علاقه به هیدروژن سبز در سراسر جهان، شرکت های انرژی از انواع پروژه های انرژی تجدیدپذیر برای تامین انرژی تولید هیدروژن استفاده می کنند. یکی از منابع اصلی این تولید، نیروی باد است که به لطف چندین دهه توسعه مزارع بادی در سراسر جهان پیشرفت کرده است.


هیدروژن سبز توسط بسیاری به عنوان یک سوخت جادویی مورد استقبال قرار گرفته است که در نهایت می تواند جایگزینی برای سوخت های فسیلی باشد و همچنین از اتکای تنها به باتری های الکتریکی، که با استفاده از فلزات و مواد معدنی کمیاب تولید می شوند، فاصله بگیرد. با این حال، دلیل علاقه ناگهانی بسیاری از شرکت های انرژی به هیدروژن سبز، حمایت از تولید طولانی مدت نفت و گاز با کمک به کربن زدایی عملیات استخراج است. هیدروژن سبز از طریق خطوط لوله نفت و گاز به ساحل فرستاده می شود و جایگزین سوخت های فسیلی در عملیات نفت می شود و انتشار کربن را تا 68 درصد کاهش می دهد.


دفتر بهره وری انرژی و انرژی های تجدیدپذیر ایالات متحده معتقد است که انتشار صفر کربن تا سال 2050 نمی تواند تنها با تکیه بر برق تجدید پذیر محقق شود. در عوض، هیدروژن سبز می‌تواند منبع گرمایشی حیاتی برای خانوارها فراهم کند و می‌تواند به طور قابل‌توجهی به کربن زدایی بخش حمل‌ونقل کمک کند. همچنین می تواند در صنایعی که در حال حاضر به شدت به سوخت های فسیلی متکی هستند، استفاده شود. در حالی که تولید هیدروژن آبی و خاکستری، با استفاده از گاز طبیعی، در حال حاضر نسبتاً رایج است، تولید هیدروژن سبز از منابع انرژی تجدیدپذیر کمتر معمول است.


به گزارش فولاد ایران، تعداد فزاینده مزارع بادی در ایالات متحده و سایر کشورهای جهان می تواند به شرکت های انرژی کمک کند تا شیوه های تولید هیدروژن خود را از آبی و خاکستری به سبز تغییر دهند. هیدروژن سبز با استفاده از برق تجدیدپذیر برای تامین انرژی یک الکترولیز تولید می شود که سپس آب را به هیدروژن و اکسیژن تقسیم می کند. سپس این گاز برای تولید نیرو سوزانده می شود و تنها بخار آب و هوای گرم منتشر می کند و بدون کربن می شود.


توسعه صنعت هیدروژن سبز به عنوان کلیدی برای گذار سبز تلقی می شود زیرا پتانسیل جایگزینی گاز طبیعی در گرمایش و همچنین استفاده به جای گازوئیل و سایر سوخت ها را دارد. در اروپا و آسیا، پروژه‌های هیدروژن سبز در مقیاس بزرگ متعددی در سال گذشته اعلام شده است و یک کریدور هیدروژنی بزرگ برای اروپا در نظر گرفته شده است. در حال حاضر، تولید هیدروژن سبز در مقایسه با سایر اشکال انرژی تجدیدپذیر گران است. با این حال، مانند انرژی خورشیدی و بادی، انتظار می‌رود با گسترش عملیات هیدروژنی در سراسر جهان، قیمت‌های تولید آن به میزان قابل توجهی کاهش یابد.


منبع: Oilprice

۹ بهمن ۱۴۰۱ ۱۲:۰۵
تعداد بازدید : ۷۴۰
کد خبر : ۶۴,۴۱۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید