به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

آمار مشاغل امریکا نشانگر مسیر اقتصاد

پایگاه خبری فولاد ایران – فدرال رزرو روز چهارشنبه دوباره نرخ بهره را افزایش خواهد داد. اما آیا این افزایش نیم امتیازی دیگر خواهد بود یا فقط یک چهارم واحد افزایش؟ و بقیه سال چطور؟


اقدامات فدرال رزرو فراتر از نشست این هفته در درجه اول به کاهش واقعی تورم بستگی دارد. گزارش مشاغل ژانویه نیز سرنخ دیگری ارائه خواهد کرد.


اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که 185000 فرصت شغلی در ماه گذشته به اقتصاد امریکا اضافه شده است که نسبت به افزایش 223000 شغل در دسامبر و 263000 شغل در نوامبر کاهش یافته است. کاهش بیشتر در بازار کار احتمالاً فدرال رزرو را خوشحال می کند، زیرا نشان می دهد که افزایش نرخ بهره در سال گذشته با موفقیت اقتصاد را از رکود خارج می کند.


به گزارش فولاد ایران، فدرال رزرو می داند که در شرایط سختی قرار دارد. فشارهای تورمی تا حدی ناشی از افزایش دستمزد کارکنان است. در محیطی که نرخ بیکاری در پایین ترین سطح نیم قرن اخیر یعنی 3.5 درصد است، کارمندان توانسته اند افزایش زیادی در دستمزد داشته باشند تا با افزایش قیمت کالاها و خدمات مصرفی همگام شوند. با کاهش رشد دستمزدها، قیمت ها نیز کاهش می یابد.


با این حال، مشکل فدرال رزرو این است که ممکن است نیاز به افزایش نرخ بهره داشته باشد تا زمانی که شواهد بیشتری مبنی بر سرد شدن بازار کار به اندازه کافی برای کاهش نرخ تورم وجود داشته باشد.


منبع: CNN

۱۰ بهمن ۱۴۰۱ ۱۱:۴۵
تعداد بازدید : ۴۸۲
کد خبر : ۶۴,۴۴۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید