به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

زیست گرایی جدید امریکا

پایگاه خبری فولاد ایران – آمریکا برای رسیدن به هدف جو بایدن برای کربن زدایی اقتصاد تا سال 2050 باید انرژی را از بادخیزترین و آفتابی ترین مکان ها به مناطقی که بیشترین تقاضا را دارند منتقل کند. از نظر عملی، این به معنای استفاده از مگاوات تولید شده توسط بادهای وایومینگ برای شارژ یک تسلا در لس آنجلس است. اما انبوه بوروکراسی مانع این کار است.


به گزارش فولاد ایران، قانون کاهش تورم (IRA)آقای بایدن و جاه طلبانه ترین قانون آب و هوایی که آمریکا تا کنون تصویب کرده است، شامل همه نوع اعتبارات مالیاتی برای پروژه های انرژی پاک می شود. اما روند تایید آنها می تواند طولانی، طاقت فرسا و بحث برانگیز باشد. مک کینزی، یک شرکت مشاوره، بر این باور است که دریافت مجوز برای یک مزرعه خورشیدی تا هفت سال و برای یک مزرعه بادی ممکن است تا پنج سال طول بکشد.


عجله برای سبز کردن شبکه، اجماع نادر دو حزبی را ایجاد کرده است. اصلاح مجوزها، به یکی از مهم ترین موضوعاتی تبدیل شده است که کنگره 118 می تواند به آن رسیدگی کند. اما بحث در مورد اینکه آیا و کجا باید زیرساخت های سبز ایجاد کرد، سر پیکان های آب و هوا را در مقابل متحدان قدیمی آنها قرار داده است: محیط بانان.


به نظر می رسد دولت بایدن نیز در مورد اولویت بندی گیج شده است. کاخ سفید همچنین ابتکار "آمریکا زیبا" را دنبال می کند که هدف آن حفظ 30 درصد از زمین ها و آب های کشور تا سال 2030 است. اهداف قابل تحسین است، اما مخالفت های محلی اجتناب ناپذیر است. فعالان زیرک برای خنثی کردن مزارع خورشیدی و بادی که دید آنها را مسدود می کند، متخصص هستند.


در نهایت، آمریکا باید یکی از بزرگترین رونق های ساخت و ساز در تاریخ خود را انجام دهد. اجازه دادن به زیرساخت های انرژی، نگرانی های بیش از حد محلی را در برابر منافع عمومی قرار می دهد. هیچ مکان مناسبی برای ساخت مزرعه بادی یا خط انتقال وجود ندارد، اما تیغه های چرخان که توسط بادهای وحشی ایالت به حرکت در می آیند، گواه امیدهای سبز بزرگ آمریکا هستند و این در نوع خود زیباست.


منبع: اکونومیست

۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ۱۴:۰۲
تعداد بازدید : ۳۹۳
کد خبر : ۶۴,۴۴۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید