به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازگشایی چین برای بازارها به چه معناست؟

پایگاه خبری فولاد ایران – بازگشایی چین پس از سه سال از سیاست کووید صفر، امیدها به احیای اقتصادی گسترده را برانگیخته است. معامله گران در حال حاضر روی افزایش تقاضا برای مس، سنگ آهن و سهام فناوری چین شرط بندی کرده اند که از زمان پایین ترین سطح خود در اکتبر 2021 افزایش 700 میلیارد دلاری را تجربه کرده است.


روز دوشنبه، شاخص CSI 300 چین، بیش از 20 درصد بالاتر رفت، اما احیای دومین اقتصاد بزرگ جهان قطعی نیست. با کاهش رشد اقتصاد جهانی در ایالات متحده و اروپا، انتظار می رود صادرات پس از یک رونق همه گیر کاهش یابد.


کن چئونگ، استراتژیست ارشد، می گوید: "بازارها انتظارات زیادی برای نشان دادن بهبود واقعی داده های اقتصادی چین در ماه فوریه دارند، اما این هنوز قطعی نیست. بحران نقدینگی در بخش املاک و سال‌ها قرنطینه پراکنده به مصرف‌کنندگان چینی آسیب وارد کرده است و بسیاری از کارفرمایان کوچک و متوسط زیر فشار قرار گرفته اند."


چئونگ افزود: "به یاد داشته باشید، چین به مدت سه سال کووید صفر را پذیرفت و الگوهای مصرف ممکن است در طی این زمان بسیار تغییر کرده باشد."


به گزارش فولاد ایران، چین هنوز یکی از بزرگترین مصرف کنندگان کالاهای سخت (استخراجی) است که به دلیل انتظارات مبنی بر اینکه حمایت مجدد پکن از بازار مسکن باعث افزایش تقاضای این کالاها می شود، یکی از بزرگترین برندگان تا به امروز از زمان بازگشایی آن بوده است. او تیانیو، تحلیلگر، می گوید: "بازیابی املاک، تلاش برای تحویل خانه‌های ناتمام، انرژی‌های تجدیدپذیر و وسایل نقلیه انرژی‌های جدید همچنان از محرک‌های اصلی برای افزایش تقاضای مس هستند." شریاس مادابوشی، تحلیلگر سیتی، نیز به مجموعه ای از تحولات صعودی، از جمله بازگشایی سریع، پیش بینی ذخیره سازی مجدد توسط کارخانه های فولاد چین در میان موجودی کم، و اقدامات حمایتی در سمت تقاضا و عرضه برای بخش املاک چین اشاره کرد. سیتی پیش‌بینی می‌کند که قیمت سنگ‌آهن به دلیل تقاضای قوی‌تر به دلیل بازگشایی سریع به 130 دلار در هر تن برسد.


قیمت نفت خام برنت، معیار بین‌المللی، از زمانی که پکن شروع به کاهش محدودیت‌های کووید-19 کرد، تا حدی به دلیل ترس از افزایش تدریجی تقاضای چین کاهش یافته است. اما آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی کرده است که تقاضای جهانی نفت در سال جاری به بالاترین میزان خود یعنی 101.7 میلیون بشکه در روز افزایش یابد.


تحلیلگران گلدمن ساکس اخیرا پیش بینی خود را برای رشد درآمد سهام چین در سال 2023 به 17 درصد افزایش دادند و چشم انداز فهرست شرکت های چینی در هنگ کنگ را از 28 درصد به 34 درصد افزایش دادند.


منبع: فایننشال تایمز

۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ۱۴:۰۲
تعداد بازدید : ۴۰۸
کد خبر : ۶۴,۴۴۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید