به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

نظریه سازمان بهداشت جهانی در مورد پایان همه گیری

پایگاه خبری فولاد ایران – سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه اعلام کرد که کووید-19 همچنان یک موضوع اضطراری بهداشت جهانی است، اما امیدوار است که جهان امسال از مرحله اضطراری همه‌گیری خارج شود.


به گزارش فولاد ایران، کمیته اضطراری سازمان بهداشت جهانی روز جمعه تشکیل جلسه داد و اظهار کرد که ویروسی که در ابتدا در اواخر سال 2019 در ووهان چین کشف شد، همچنان یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی با نگرانی بین‌المللی است. سازمان جهانی بهداشت برای اولین بار در ژانویه 2020 به این دلیل وضعیت اضطراری اعلام کرد.


تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر کل این سازمان در بیانیه خود در روز دوشنبه گفت که جهان نسبت به یک سال پیش که برای اولین بار نوع اومیکرون جهان را در نوردید، در وضعیت بسیار بهتری قرار دارد. سازمان جهانی بهداشت تخمین زده است که حداقل 90 درصد از جمعیت جهان به دلیل واکسیناسیون یا ابتلا، مصونیت نسبت به کووید را دارند.


بر اساس داده های سازمان بهداشت جهانی، مرگ و میر هفتگی کووید از زمان اوج اولین موج عظیم اومیکرون در فوریه سال گذشته، 70 درصد کاهش یافته است. اما مرگ و میرها دوباره در ماه دسامبر افزایش یافت زیرا چین، پرجمعیت ترین کشور جهان، با بزرگترین موج عفونت خود مواجه شد.


تدروس در کنفرانس مطبوعاتی روز جمعه در ژنو به خبرنگاران گفت: "این ویروس را دست کم نگیرید. ما را غافلگیر کرده و خواهد کرد، و به کشتار ادامه خواهد داد، مگر اینکه برای رساندن ابزارهای بهداشتی به افرادی که به آنها نیاز دارند و به طور جامع، اقدامات بیشتری انجام دهیم."


ماه گذشته، رئیس سازمان جهانی بهداشت گفت که پایان مرحله اضطراری این همه گیری بیش از هر زمان دیگری نزدیک شده است و پایان همه گیری در پیش رو است.


منبع: CNBC

۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ۱۴:۰۷
تعداد بازدید : ۲۸۸
کد خبر : ۶۴,۴۵۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید