به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

آیا بحران املاک و مستغلات چین تمام شده است؟

پایگاه خبری فولاد ایران – صندوق بین‌المللی پول روز جمعه اعلام کرد که چین باید برای رفع مشکلات املاک و مستغلات خود اقدامات بیشتری انجام دهد.


به گزارش فولاد ایران، بازار املاک حدود یک چهارم تولید ناخالص داخلی چین را تشکیل می دهد و به ویژه از زمانی که پکن در سال 2020 اتکای بالای توسعه دهندگان به بدهی را سرکوب کرد، رشد را با مشکل مواجه کرده است.


مقامات چینی در چند ماه گذشته شروع به کاهش محدودیت‌های تامین مالی این بخش کرده‌اند.


توماس هلبلینگ، معاون مدیر بخش آسیا و اقیانوسیه صندوق بین‌المللی پول، گفت: "از اقدامات سیاستی اخیر مقامات استقبال می‌شود، اما از نظر ما اقدامات بیشتری برای پایان دادن به بحران املاک و مستغلات مورد نیاز است."


او اضافه کرد: "مشکلات توسعه دهندگان املاک که با مشکلات مالی شدید روبرو هستند هنوز رسیدگی نشده است و موضوع موجودی بزرگ مسکن ناتمام به طور گسترده‌تر هنوز مورد توجه قرار نگرفته است."


آپارتمان ها در چین معمولاً قبل از تکمیل به خریداران فروخته می شود. کووید و مشکلات مالی آنقدر ساخت و ساز را کند کرد که برخی از خریداران پرداخت وام مسکن خود را متوقف کردند.


مقامات چینی بر نیاز به کمک به توسعه دهندگان برای تکمیل ساخت این آپارتمان های پیش فروش شده تاکید کردند. با این حال، طبق آمار رسمی، فضای مسکونی فروخته شده در چین در سال گذشته نزدیک به 27 درصد کاهش یافت، در حالی که سرمایه گذاری در املاک و مستغلات 10 درصد افت کرد.


این در حالی است که چین می گوید این یک بحران نیست. مقامات اظهار می کنند که بازار املاک چین به طور کلی به آرامی کار می‌کند و در وضعیت بحرانی قرار ندارد و وضعیت این بخش را به‌عنوان یک تکامل طبیعی نشان می‌دهد.


بر اساس گزارشات، برخی توسعه دهندگان املاک چینی مانند  Country Garden، Longfor و R&F Properties سهام خود را در 60 روز معاملاتی گذشته تقریباً دو برابر یا بیشتر کرده اند اما تجارت سهام غول‌های اورگراند، شیمائو و ساناک از مارس 2022 متوقف شده است.


منبع: CNBC

۱۶ بهمن ۱۴۰۱ ۱۱:۰۹
تعداد بازدید : ۳۵۴
کد خبر : ۶۴,۴۹۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید