به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بحران جهانی انرژی و لزوم تسریع در روند انتقال

پایگاه خبری فولاد ایران – داستان انتقال انرژی در سراسر جهان در جریان است. طرح‌هایی از دومین کارخانه تولید هیدروژن در آلمان رونمایی شده است. این تأسیسات یک میلیارد یورویی از پارک های خورشیدی برای تبدیل انرژی های تجدیدپذیر به هیدروژن استفاده می کند.


اتحادیه اروپا وعده بودجه بیشتر برای انرژی های تجدیدپذیر را می دهد تا شکاف خود را با ایالات متحده کاهش دهد.


اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، می گوید که اتحادیه اروپا قصد دارد کمک های دولتی و یک صندوق مستقل را برای شرکت های انرژی تجدیدپذیر در چارچوب قانون جدید صنعت با انتشار صفر ارائه دهد.


ایالات متحده و اروپا هر دو اهداف بلندپروازانه ای برای انرژی های تجدیدپذیر تعیین کرده اند، اما حمایت مالی آنها بسیار متفاوت است. قانون کاهش تورم جو بایدن، اعتبار مالیاتی را به پروژه های بادی و خورشیدی آمریکا و تأسیسات تولیدی مرتبط ارائه می دهد. این امر ایالات متحده را برای سرمایه گذاری های زنجیره تامین در این راستا بسیار جذاب تر کرده است، اما کشورهای اروپایی هیچ انگیزه مستقیمی برای تولید داخلی ندارند.


به گزارش فولاد ایران، اندونزی نیز قصد دارد تا پایان ژانویه سهمیه های انتشار را برای برخی از نیروگاه های زغال سنگ صادر کند تا اولین گام برای ایجاد مکانیزمی برای تجارت داخلی کربن باشد. این کشور یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گازهای گلخانه‌ای در جهان است، اما هدف بلندپروازانه‌تری برای کاهش انتشار کربن، به میزان 31.89 درصد به تنهایی یا 43.2 درصد با حمایت بین‌المللی، تا سال 2030 تعیین کرده است.


کارشناسان معتقدند ارائه یک انتقال انرژی کل نگر همچنان امکان پذیر است، اما همانطور که رویدادهای سال 2022 برجسته کرد، برنامه ها و اولویت ها تحت تاثیر ژئوپلیتیک، تصمیمات سرمایه گذاری و الزامات توسعه اقتصادی قرار دارند. به همین دلیل است که عمل گرایی، چابکی، جاه طلبی و یک رویکرد سیستمی برای رسیدن به اهداف پایداری بلندمدت ضروری خواهد بود.


در داووس، برای سرعت بخشیدن به اقدامات مورد نیاز در سراسر تجارت و دولت برای ارائه سیستم انتقال انرژی در آینده، از جمله با رفع تنگناهایی مانند فرآیندهای مجوز، تعیین اهداف و اجرای آنها در دستور کار قرار گرفت.


منبع: مجمع جهانی اقتصاد

۱۶ بهمن ۱۴۰۱ ۱۱:۱۰
تعداد بازدید : ۳۴۸
کد خبر : ۶۴,۴۹۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید