به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

سرمایه گذاران درگیر چالش های نفتی کاخ سفید

پایگاه خبری فولاد ایران – شرکت نفت شورون امریکا در سال 2022 به رکورد 36.5 میلیارد دلار سود دست یافت که بیش از دو برابر درآمد سال 2021 بود. طبق گزارشات، هزینه های سرمایه ای و اکتشافی شورون در سال 2022 بیش از 40 درصد بیشتر از سال 2021 بوده است.


این در حالی است که کاخ سفید از جنگ لفظی مداوم با صنعت نفت و گاز دم می زند. اگر بتوان رکورد سود شرکت های نفتی را به گردن قیمت های بالای انرژی انداخت، شاید مردم چندان از دولت بایدن ناراحت نشوند. هدف دولت بایدن دور شدن از نفت در اسرع وقت است. بسیاری از سیاست های آنها را می توان خصمانه در قبال صنعت نفت و گاز دانست. دولت بایدن در تلاش برای کاهش تدریجی تقاضاست در حالی که شکایت می کند شرکت های نفتی به اندازه کافی برای تولید نفت بیشتر سرمایه گذاری نمی کنند.


از طرف دیگر، دولت بایدن خواهان عرضه بیشتر است و شرکت های نفتی از این امر پیروی می کنند. در واقع، تولید نفت ایالات متحده در سال گذشته به دومین سطح بالاترین رکورد افزایش یافت و شانس خوبی برای ثبت رکورد جدید در سال جاری دارد. تعداد دکل های حفاری نفت 28 درصد بیشتر از سال گذشته است. واضح است که شرکت ها در حال سرمایه گذاری برای افزایش تولید هستند.


سرمایه‌گذاران می گویند: "هیچ وقت دولت به صنعت انرژی اعلام نکرده است که موضعش ممکن است از خصومت آشکار به سمت تسهیلات تغییر کند."


این مطمئناً برای ایجاد انگیزه برای افزایش هزینه‌ها برای تولید بیشتر، چه برای مدیریت شرکت‌ها یا سهامداران آنها، که بسیاری از آنها در واقع از وال استریت هستند، کافی نیست. اکثر شرکت‌های انرژی در حال حاضر با وجود افزایش ارزش سهام که پس از افزایش قیمت‌های بین‌المللی نفت رخ داد، با ارزش‌های نزدیک به رکورد پایین معامله می‌شوند.


به گزارش فولاد ایران، وقتی ارزش سهام یک شرکت بسیار پایین است، انگیزه کمی برای تزریق پول برای تولید جدید وجود دارد که به دلیل ارزش‌گذاری‌های پایین مداوم، تأثیری بر قیمت شرکت نخواهد داشت. در حقیقت، برای یافتن چنین انگیزه‌ای باید به سختی جست‌وجو کرد، حتی در شرایطی که عرضه جهانی نفت خام همچنان محدود است.


منبع: Oilprice

۱۸ بهمن ۱۴۰۱ ۱۳:۴۳
تعداد بازدید : ۳۶۸
کد خبر : ۶۴,۵۳۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید