به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تولید فراوان زباله های پلاستیکی یک بار مصرف

پایگاه خبری فولاد ایران – علیرغم تلاش‌های جهانی برای کاهش آلودگی پلاستیک و انتشار کربن، جهان در حال تولید رکورد بی‌سابقه زباله‌های پلاستیکی یک‌بار مصرف است که عمدتاً از پلیمرهای تولید شده از سوخت‌های فسیلی ساخته شده‌اند.


آمار نشان می‌دهد که جهان در سال 2021، 139 میلیون تن زباله پلاستیکی یکبار مصرف تولید کرده است که 6 میلیون تن بیشتر از سال 2019 است. زباله‌های پلاستیکی اضافی ایجاد شده در این دو سال معادل یک کیلوگرم بیشتر برای هر فرد روی کره زمین است و ناشی از تقاضا برای بسته‌بندی‌هایی مانند روکش‌ها و ساشه‌ها است.


به گزارش فولاد ایران، در سال‌های اخیر، دولت‌ها در سراسر جهان سیاست‌هایی را برای کاهش حجم پلاستیک‌های یک‌بار مصرف اعلام کرده‌اند و تولید محصولاتی مانند نی‌های یکبار مصرف، کارد و چنگال یکبار مصرف، ظروف غذا، کیسه‌ها و بادکنک‌ها را ممنوع کرده‌اند.


اما این گزارش نشان داد که بازیافت به اندازه کافی سریع افزایش نمی یابد تا بتواند با مقدار پلاستیک تولید شده مقابله کند.


اندرو فارست، بنیانگذار و مدیر اجرایی شرکت سنگ آهن میندرو، گفت: "بی‌تردید مشکل آلودگی پلاستیک در حال بزرگ‌تر شدن است و توسط تولیدکنندگان پلیمر، هدایت می‌شود." او برای هر کیلوگرم پلیمر پلاستیکی که از سوخت‌های فسیلی ساخته می‌شود، «پریمیوم پلیمر» را پیشنهاد می‌کند تا به مردم، شرکت‌ها و دولت‌ها انگیزه مالی برای بازیافت بیشتر بدهد.


سال گذشته، مجمع محیط زیست سازمان ملل متحد، بالاترین سطح تصمیم‌گیری در مورد محیط زیست، با ایجاد اولین معاهده جهانی آلودگی پلاستیک در جهان موافقت کرد.

یک کمیته بین‌دولتی در تلاش است تا مهلت ۲۰۲۴ را برای پیش‌نویس یک توافق‌نامه الزام‌آور قانونی که به چرخه عمر کامل پلاستیک، از تولید و طراحی تا دفع آن بپردازد، ارائه بدهد.


منبع: CNN

۱۸ بهمن ۱۴۰۱ ۱۳:۴۷
تعداد بازدید : ۳۳۷
کد خبر : ۶۴,۵۳۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید