به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

نبشی | انواع نبشی‌ها کدامند و چه کاربردهایی در صنعت دارند؟

نبشی | انواع نبشی‌ها کدامند و چه کاربردهایی در صنعت دارند؟

شاید مهم ترین اقدام قبل از خرید مصالح ساختمانی مثل نبشی، اطلاع از انواع نبشی و کاربرد هرکدام در صنعت است. تنها در این صورت است که می توانید آن نوع از نبشی را بخرید که دقیقاً به کار شما می آید. از آن جایی که قیمت آهن آلات روز به روز افزایش می یابد، خرید آگاهانه کلید سوددهی کار شماست.

نبشی‌ها انواع مختلفی دارند که هر کدام در صنایع مختلف استفاده های متفاوتی دارند. اینکه کدام نوع نبشی مناسب شماست، سوالی است که باید از کارشناسان این حوزه بپرسید. پیشنهاد ما، کارشناسان آهن آلات شهر آهن است. 

انواع نبشی کدامند و چه کاربردهایی در صنعت دارند؟

نبشی‌ها همان پروفیل‌های ریز نقش پرکاربردی هستند که در صنایع مختلفی به کار گرفته می‌شوند. بسته به نیاز صنایع، نبشی‌های متفاوتی به وجود آمده‌اند. برخی از آن‌ها هنوز هم به کار گرفته می‌شوند. در ادامه به معرفی تعدادی از این نبشی‌ها و کاربرد آن‌ها می‌پردازیم.

اگر بخواهیم نبشی‌ها را از نظر ظاهر بررسی کنیم، این محصولات به نبشی‌های بال مساوی، نبشی‌های اسپیرال و نبشی‌های بال نامساوی تقسیم می شوند. در نبشی‌های بال مساوی هر دو مقطع تشکیل دهنده نبشی به یک اندازه هستند. ظاهر این محصولات نیز شبیه V یا L انگلیسی است. 

نبشی‌های بال مساوی در صنایع مختلفی به کار گرفته می‌شوند. در واقع رایج‌ترین نبشی‌ها به شمار می‌روند. این نبشی‌ها در شکل دادن گوشه‌های هر نوع سازه بتنی و غیر بتنی قابل استفاده هستند. از جمله صنایعی که از این نوع نبشی‌ها استفاده می‌کنند می‌توان به تولید انواع ماشین آلات صنعتی، ساخت کشتی، ساخت راه آهن و… اشاره کرد.

نبشی‌های با بال نامساوی همانطور که از نام آن‌ها پیداست، دارای سطح مقطع‌های یک اندازه نیستند. این محصولات بسته به اینکه در کدام شرکت و با کدام متریال تولید شوند، قیمت متفاوتی دارند. اما به یاد داشته باشید اندازه بال‌ها در نبشی‌های بال نامساوی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نبشی‌های بال نامساوی را در صنایع بسیاری می‌توان مشاهده کرد. از جمله این صنایع می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انواع سازه‌های مهندسی و مسکونی
  • دکل‌های نیرو
  • زیرساخت‌های معدن کاری و کار در معادن
  • انواع ماشین‌های حمل و نقل عمومی
  • انواع ماشین آلات صنعتی
  • و…

 

رپورتاژ 23 بهمن 2

اصلی‌ترین کاربرد نبشی‌های اسپیرال به صنعت ساختمان سازی باز می‌گردد. البته صنایع دیگری نیز هستند که از این نوع نبشی استفاده می‌کنند. از جمله این صنایع می‌توان به ساخت خرپا، اتصال پل‌ها به ستون‌ها، اتصال تیرآهن‌ها و… اشاره کرد. همچنین از این محصول می‌توان برای تولید اتاقک آسانسور، دکل نیرو و… نیز استفاده کرد.

اما اگر به دید تولید به این محصولات شگفت انگیز نگاه بیندازیم، نبشی‌ها شامل دسته‌های نبشی‌های پرسی و فابریک، نبشی‌های کرنربید و نبشی‌های آلومینیومی تقسیم می‌کنیم. البته به یاد داشته باشید که نبشی‌های دیگری نیز می‌توان در این دسته جای داد. نبشی‌هایی که از مواد متفاوتی برای تولید آن‌ها استفاده شده است.

نبشی پرسی فابریک یا همان نبشی‌های پرسی، محصولاتی هستند که برای تولید آن‌ها از دستگاه رول فرمینگ استفاده می‌شود. البته با توجه به اینکه نبشی‌های فابریک از شمش و نبشی‌های پرسی از ورق استفاده می‌کنند، برخی آن‌ها را در دسته‌های جداگانه قرار می‌دهند. حال آنکه این دو محصول در اکثر صنایع به یک شکل به کار گرفته می‌شوند.

نبشی‌های کرنربید نبشی‌هایی هستند که هیچ قانون خاصی برای تولید آن‌ها وجود ندارد! این نبشی‌ها را می‌توان به شکل‌های مختلفی تولید کرد. برای مثال برخی نبشی‌های این نوع به شکل U برخی به شکل C و برخی سوراخ دار هستند. اما نبشی‌های کرنربید نیز همچون دیگر انواع نبشی‌ها، قابلیت تولید با مواد مختلفی دارد. از جمله اصلی‌ترین کاربردهای این نوع نبشی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساخت ستون‌های ساختمانی
  • سقف کاذب‌ها
  • دیوارهای ساختمان‌های مسکونی و غیر مسکونی
  • و…

رپورتاژ 23 بهمن 3

قیمت نبشی و عوامل موثر بر آن

در یک نگاه کلی، دو عامل اصلی برای قیمت گذاری نبشی‌ها وجود دارد. اولین عامل، نوع و متریال سازنده نبشی است. هرچه از متریال با کیفیت‌تری در تولید نبشی استفاده شده باشد، طبیعی است که قیمت این محصول نیز بیشتر خواهد بود. به قول یک ضرب المثل مشهور، هرچقدر پول بدهی آش می‌خوری!

اما نوع نبشی نیز تاثیر به سزایی روی قیمت این محصول دارد. برخی از نبشی‌ها کاربرد کمتری نسبت به سایرین دارد. تولید این نبشی‌ها کمتر از سایرین است. از این رو قیمت آن‌ها بیشتر است. اما اگر به دنبال یک مکان معتبر برای استعلام قیمت نبشی هستید، باید عامل دوم تاثیر گذار روی قیمت این محصولات را به شما معرفی کنیم.

عامل دوم، شرکتی است که از آن نبشی می‌خرید. این شرکت‌ها درصدهای مختلفی روی محصول می‌کشند. از سوی دیگر محصولات مختلفی را نیز ارائه می‌دهند. شرکتی از دیگران بهتر است محصول را با قیمتی نزدیک به کارخانه بفروشد. همچنین شرکت ارائه دهنده باید در کمترین زمان ممکن محصولات را به دست شما برساند. پیشنهاد ما، شهر آهن است.

وب سایت شهر آهن به عنوان یکی از معتبرترین فروشگاه های آهن آلات اطلاعات کاملی را درباره انواع نبشی، پروفیل و کاربرد هرکدام در صنایع مختلف، در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می توانید با مراجعه به وب سایت شهر آهن یا تماس با کارشناسان مجموعه، در جریان قیمت روز انواع نبشی و سایر اطلاعات لازم برای خرید آهن آلات قرار بگیرید.

 
۲۳ بهمن ۱۴۰۱ ۱۴:۰۱
تعداد بازدید : ۴۱۲
کد خبر : ۶۴,۵۸۲
کلیدواژه ها: قیمت نبشی، قیمت میلگرد،قیمت روز آهن

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید