به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

یارانه های ناچیز دولت چین برای جبران تورم ماهانه

پایگاه خبری فولاد ایران پکن ماهانه 6 دلار یارانه نقدی به ساکنان کم درآمد اعطا خواهد کرد تا تاثیر افزایش قیمت مواد غذایی را کاهش دهد، اقدامی که خشم بسیاری از افراد را برانگیخته است که می گویند این مبلغ بسیار کم است.


به گزارش
فولاد ایران، تورم مواد غذایی در چین پس از آنکه سیاستگذاران استراتژی خود را در برابر کووید صفر در دسامبر کنار گذاشتند و سیاست‌های پولی را برای تقویت بهبود اقتصادی بیشتر کاهش دادند، شتاب گرفت. هفته گذشته، تظاهرات بازنشستگان در شهرهای ووهان و دالیان به دلیل کاهش مزایای مراقبت‌های پزشکی، افزایش خطر ناآرامی‌ها بر سر مسائل معیشتی را نشان داد. اقتصاد چین پس از لغو سیاست‌های همه‌گیری تلاش می‌کند تا جایگاه خود را بازیابد.


این تظاهرات جدیدترین طغیان نارضایتی عمومی از زمان اعتراضات گسترده علیه محدودیت‌های کووید در اواخر سال گذشته در کشور بود. اعتراضات اخیر فشار مالی بر دولت‌های محلی را بیشتر کرد، با توجه به اینکه پس از سه سال سیاست کووید صفر خزانه‌ها را تحت فشار قرار داده و رکود بازار ملک درآمد آنها را به شدت کاهش داد.


به گفته کمیسیون توسعه و اصلاحات شهرداری پکن، بیش از 300000 نفر با درآمد پایین هر کدام 40 یوان (حدود 6 دلار) در ماه یارانه نقدی دریافت خواهند کرد. اولین پرداخت در اواخر این ماه انجام خواهد شد و مشخص نیست که تا چه مدت ادامه خواهند داشت.


برخی از مردم از سیستم ضعیف رفاه اجتماعی کشور انتقاد کردند. تورم مصرف کننده چین در ماه ژانویه شتاب گرفت و نسبت به سال قبل 2.1 درصد افزایش یافت.


منبع: CNN

۲ اسفند ۱۴۰۱ ۱۲:۲۶
تعداد بازدید : ۴۱۰
کد خبر : ۶۴,۷۰۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید