به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

فدرال رزرو در برزخ رکود و افزایش نرخ بهره

پایگاه خبری فولاد ایران – بر اساس یک مقاله تحقیقاتی که روز جمعه منتشر شد، فدرال رزرو بعید است که بتواند تورم را کاهش دهد بدون اینکه مجبور باشد نرخ های بهره را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و باعث رکود نشود.


در این مقاله که توسط اقتصاددانان استفن چکتی، مایکل فروولی، پیتر هوپر و کرمیت شوئنهولتز نوشته شده است، آمده «ما هیچ نمونه‌ای را پیدا نکردیم که در آن کاهش تورم ناشی از بانک مرکزی بدون رکود اتفاق افتاده باشد.»


به گزارش فولاد ایران، فدرال رزرو مجموعه ای از افزایش نرخ بهره را در تلاش برای مهار تورمی که در بالاترین سطح خود در حدود 41 سال گذشته بوده، اجرا کرده است.


محققان می‌گویند: «شبیه‌سازی‌های مدل پایه نشان می‌دهد که فدرال رزرو برای دستیابی به هدف تورمی خود تا پایان سال 2025 به شدت بیشتر نیاز دارد.» آنها افزودند: «حتی با فرض ثبات انتظارات تورمی، تحلیل ما توانایی فدرال رزرو را برای مهندسی یک فرود نرم که در آن تورم تا پایان سال 2025 بدون رکود خفیف به هدف 2 درصدی بازگردد را زیر سوال می برد.»


با این حال، این مقاله ایده افزایش استاندارد تورم 2 درصدی را رد می کند. علاوه بر این، محققان می گویند بانک مرکزی باید چارچوب سیاست جدید خود را که در سپتامبر 2020 به تصویب رسید کنار بگذارد. این تغییر "هدف گذاری تورم متوسط" را اجرا کرد و به منظور بهبود اشتغال فراگیرتر، تورم را بیش از حد معمول افزایش داد.


محققان می گویند که فدرال رزرو باید به حالت پیشگیرانه خود بازگردد، جایی که با کاهش شدید بیکاری شروع به افزایش نرخ کرد.


فیلیپ جفرسون، رئیس فدرال رزرو، پاسخی به این گزارش داد و گفت که وضعیت فعلی با دوره های قبلی تورم متفاوت است. وی خاطرنشان کرد که فدرال رزرو به عنوان یک مبارز با تورم از اعتبار بیشتری نسبت به برخی از پیشینیان خود برخوردار است. او گفت: "بر خلاف اواخر دهه 1960 و 1970، فدرال رزرو به سرعت و با قدرت به شیوع تورم رسیدگی می کند تا این اعتبار را حفظ کند."


منبع: CNBC

۶ اسفند ۱۴۰۱ ۱۲:۲۸
تعداد بازدید : ۴۲۹
کد خبر : ۶۴,۷۴۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید