به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افزایش تجارت جهانی زغال سنگ در سال گذشته

افزایش تجارت جهانی زغال سنگ در سال گذشته

 

پایگاه خبری فولاد ایران - در سال 2022 علی رغم کاهش تولید جهانی فولاد، میزان تجارت جهانی زغال سنگ بالا بود و تا 8 درصد رشد داشته 319 میلیون تن ثبت شد.


هند بزرگترین وارد کننده زغال سنگ بود و با 69 میلیون تن 22 درصد کل سهم واردات زغال سنگ دنیا را در دست داشت. البته میزان خرید هند در سال گذشته نسبتا در ثبات بود. پس از آن چین با 63 میلیون تن قرار داشت که میزان خرید آن 17 درصد بالا رفت این در حالیست که میزان تولید فولاد آن حدود 2 درصد افت داشت. ژاپن و کره جنوبی نیز با 57 میلیون تن و 22 میلیون تن و ثبات در واردات زغال سنگ رتبه های بعدی را داشتند.


به گزارش فولاد ایران،  در بحبوحه تورم بالا، مشکلات زنجیره تامین در صنعت خودروسازی و بلایای طبیعی، جو بازارها نسبت به چشم انداز تیره صادرات جهانی فولاد نزولی باقی مانده است. واردات زغال‌سنگ کک‌ شو اروپا به دلیل تورم بالای انرژی که بر تولید و تقاضای فولاد تأثیر می‌گذارد پس از شروع درگیری روسیه و اوکراین، 15 درصد کاهش یافت. پس از اینکه اروپا ممنوعیت کامل واردات زغال سنگ روسیه را از 10 آگوست سال قبل اعمال کرد، جریان تجارت جهانی این ماده اولیه نیز تغییر کرد. اتحادیه اروپا به طور سنتی 55 تا 60 درصد زغال سنگ کک‌ شوی مورد نیاز خود را از روسیه تامین می‌کرد و استرالیا و امریکا گزینه های جایگزین شدند.


استرالیا بزرگترین صادرکننده زغال سنگ در سال 2022 بود، اگرچه سهم آن در صادرات جهانی به دلیل شرایط بد آب و هوایی نسبت به سال 2021 تا 8 درصد کاهش یافت.


منبع: steel mint
ترجمه: مونا تابان شمال

۱۰ اسفند ۱۴۰۱ ۱۴:۰۳
تعداد بازدید : ۴۷۱
کد خبر : ۶۴,۸۳۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید