به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تجار جهانی نفت چشم انتظار رونق احتمالی سفرهای هوایی چین

پایگاه خبری فولاد ایران - معامله گران جهانی نفت به نقطه عطف بعدی در بهبود اقتصادی چین، زمانی که مسافران چمدان های خود را بسته و برای تعطیلات هفته طلایی در اوایل ماه مه به فرودگاه می روند، متمرکز شده اند.


حدود 170 میلیون چینی در سال 2019، قبل از شیوع بیماری همه گیر، تعطیلات خود را در خارج از کشور گذراندند. این رقم در سال گذشته در اوج قرنطینه چین به کمتر از 9 میلیون کاهش یافت.


به گزارش فولاد ایران، مصرف سوخت جت در چین به طور گسترده به عنوان بزرگترین محرک رشد تقاضای جهانی نفت در سال جاری در نظر گرفته می شود. نشانه ها دلگرم کننده است. مدیر پوشش بازارهای نفت چین گفت: "تقاضای سوخت جت در سرزمین اصلی چین تقریباً به طور کامل بهبود یافته است، در حالی که تقاضای بین‌المللی سوخت جت به نزدیک به 70 درصد از سطح قبل از کووید (COVID) بهبود یافته است." او گفت که به این ترتیب، ممکن است هفته طلایی بتواند تقریباً بهبودی کامل در مصرف کل سوخت چین داشته باشد.


بازار جهانی نفت در سال جاری بین دو موضوع رقابتی گرفتار شده است: اقتصادهای پیشرفته در حال رکود و این وعده که بازگشایی چین می‌تواند به طور چشمگیری تقاضا را پس از آسیب سه ساله مصرف به دلیل محدودیت‌های کووید-19 پکن افزایش دهد. نفت خام در روزهای اخیر با متوقف شدن اقتصاد ایالات متحده و چشم انداز افزایش بیشتر نرخ بهره، کاهش یافته است.


اگر هفته طلایی افزایش قابل توجهی در سفرهای هوایی ایجاد کند، این نشان می دهد که تقاضا به مسیر خود بازگشته و از برخی از دیدگاه های صعودی تر در مورد قیمت ها حمایت می کند.


منبع: Japan Times

۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۳:۳۳
تعداد بازدید : ۳۴۵
کد خبر : ۶۵,۲۸۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید