به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

معیار نفت برنت برای همیشه تغییر می کند

پایگاه خبری فولاد ایراننفت خام وست تگزاس اینترمدیت میدلند در ژوئن امسال به قرارداد معیار برنت اضافه می شود. این اولین بار است که نفت خام غیر دریای شمال به سبد معیار اضافه می شود و بازار نفت را برای همیشه تغییر خواهد داد.


از زمان حمله روسیه به اوکراین، نفت خام ایالات متحده بیشتر به اروپا رفته است. در عین حال، تولید گریدهای تشکیل دهنده سبد برنت به طور مداوم در حال کاهش بوده و همچنین تجارت در این گریدها کاهش یافته است.


جیمز گودر، معاون آرگوس، به رویترز گفت: «ما واقعاً بزرگترین و مهم‌ترین معیار نفتی جهان را بر اساس یک مجموعه کوچک از فعالیت‌های بازار قرار می‌دهیم.


به گفته اس اند پی گلوبال، مقدار نفت خام WTI که روزانه به اروپا وارد می شود، به شدت افزایش یافته است و در ماه گذشته به 1.25 میلیون بشکه در روز رسیده است و آن را به یک کاندیدای عالی برای سبد بین المللی معیار تبدیل می کند.


به گفته برخی تحلیلگران، وست تگزاس اینترمدیت دیگر تنها عضو سبد نفت خام برنت نخواهد شد و این بدان معناست که تحولات سیاسی، اقتصادی و صنعتی ایالات متحده تأثیر بسیار بیشتری بر قیمت نفت خام برنت نسبت به قبل خواهد داشت.


ربکا بابین، تاجر ارشد انرژی، گفت: نکته نهایی برای برنت این است که بسیار بیشتر تحت تأثیر عوامل بنیادی ایالات متحده مانند انتشار ذخایر استراتژیک نفت و تولید پرمین خواهد بود.


به گزارش
فولاد ایران،زمانی که WTI به سبد نفت خام برنت اضافه شود، تولید نفت پرمین اهمیت ویژه ای خواهد داشت. به این دلیل که اکثریت عظیم صادرات نفت خام ایالات متحده از بنادر تگزاس منشاء می گیرد و بیشتر نفت خام صادر شده از حوضه پرمین است که موتور رشد تولید نفت ایالات متحده بوده است.


منبع: Oilprice

۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۳:۲۴
تعداد بازدید : ۳۵۴
کد خبر : ۶۵,۳۲۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید