به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

همه مشکلات بازار سنگ آهن چین پای رکود بازار املاک

همه مشکلات بازار سنگ آهن چین پای رکود بازار املاک

 

پایگاه خبری فولاد ایران - پس از شروعی صعودی در سال 2023، حال بازار سنگ آهن با این واقعیت دست و پنجه نرم می کند که بخش املاک چین که بزرگترین محرک تقاضای این ماده اولیه فولادسازی برای دو دهه بوده هنوز با یک روند احیای قوی و با ثبات فاصله دارد. سنگ آهن هفته گذشته برای اولین بار از اوایل دسامبر به زیر 100 دلار در هر تن رسید و به بزرگترین قربانی نزولی در بازار فلزات صنعتی تبدیل شد. مقصر اصلی نیز فصل اوج ساخت و ساز ضعیف تر از حد انتظار چین است که همیشه از آوریل تا ژوئن ادامه دارد.


سیاست دولت چین برای کاهش بدهی های بخش املاک، بازار کومودیتی ها به ویژه سنگ آهن را راکد کرده چرا که شرکت های ساختمانی در فصل اوج فعالیت تمرکز خود را فقط بر روی پروژه های نیمه تمام حفظ کرده اند نه پروژه های جدید.


به گزارش
فولاد ایران، اقتصاد چین در سه ماهه اول با سریع‌ترین سرعت یک سال گذشته رشد کرد و گرچه اخیراً چندین بانک پیش‌بینی‌های رشد خود را افزایش دادند، اما این بازگشت ناچیز بوده است. این بهبود توسط بخش‌های مصرف‌کننده هدایت شده و دولت تاکنون تمایلی به اعمال محرک‌های اقتصادی کارآمد نداشته است.


با این حال، چشم انداز تقاضا به طور کلی تیره و تار نیست، به ویژه برای زیرساخت ها، با توجه به برنامه ریزی استان های چین برای افزایش سرمایه گذاری در پروژه های ساختمانی بزرگ در سال جاری. سرمایه‌گذاری دارایی‌های ثابت در سه ماهه اول نسبتاً افزایش یافت و اقتصاددانان انتظار دارند که این روند سرعت بگیرد.


در حال حاضر، چشم انداز صنعت فولاد چین به طور فزاینده ای بدبینانه به نظر می رسد، به طوری که انجمن فولاد آن هشدار داده که قیمت ها برای بقیه سال جاری ضعیف و بی ثبات باقی خواهند ماند. انجمن آهن و فولاد چین گفته که کارخانه‌ها باید صرفه‌جویی کنند و در مواجهه با «چالش‌های شدید» نسبت به به موجودی‌ انبارها و تولید بیشتر احتیاط کنند.


منبع: mining.com
ترجمه: مونا تابان شمال

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۴:۰۹
تعداد بازدید : ۳۵۱
کد خبر : ۶۵,۳۴۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید