به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بهبود اقتصادی جهانی در ابهام داده‌های اقتصادی مختلف چین

پایگاه خبری فولاد ایران- بهبود اقتصادی چین همچنان ناهموار و آخرین شاخص‌ها حاکی از انقباض در تولید هستند، در حالی که روند مصرف‌ ادامه دارد و بازار مسکن همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد.


شاخص‌های مدیران خرید که روز یکشنبه منتشر شد، کاهش غیرمنتظره فعالیت کارخانه‌ها در ماه آوریل را نشان داد که به دلیل کاهش تقاضای جهانی برای صادرات چین، پایین آمده است. با این حال، مصرف کنندگان چینی به هزینه های خود در سفر و خرید ادامه دادند.


داده‌ها حاکی از آن است که بهبودی چین همچنان نامتعادل است و بخش تولید نسبت به بازگشت مصرف عقب مانده است. این امر بر دورنمای حمایت رشد توسط رهبران چین در نشست روز جمعه و نیاز به سیاست محرک بیشتر تاکید می کند.


شاخص تولید از 51.9 در ماه مارس به 49.2 کاهش یافت. شاخص غیر تولیدی در بخش های خدمات و ساخت و ساز از 58.2 در ماه مارس به 56.4 کاهش یافت. ارقام مخارج تعطیلات در اولین روز تعطیلات پنج روزه روز کارگر بر بهبود مصرف تاکید دارد.


بازار مسکن نیز از سطح بسیار ضعیف یک سال گذشته به بهبود خود ادامه می دهد. بر اساس داده های اولیه از شرکت اطلاعات املاک چین، ارزش فروش خانه های جدید 31.6 درصد نسبت به آوریل سال گذشته افزایش یافته است، این در مقایسه با 29.2 درصد افزایش در ماه مارس است.


به گزارش فولاد ایران، دومین اقتصاد بزرگ جهان در سه ماهه گذشته با سریع ترین سرعت در یک سال رشد کرد و اقتصاددانان انتظار داشتند رشد این سه ماهه حتی قوی تر باشد. چندین بانک بزرگ پیش بینی رشد سالانه خود را به حدود 6 درصد یا بیشتر رساندند و انتظار داشتند که اقتصاد از هدف پکن در حدود 5 درصد بهتر عمل کند. با این حال، داده های آخر هفته احتمالاً سیاست گذاران را محتاط نگه می دارد. گفته می شود این سیگنال‌های مختلط احتمالاً فشار را بر دولت برای ادامه سیاست‌های مالی و پولی حمایتی خود در سه ماهه دوم ادامه خواهد داد.


منبع: بلومبرگ

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۴:۰۱
تعداد بازدید : ۳۱۸
کد خبر : ۶۵,۳۷۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید