به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

آیا پول شما در بحران بانکی ایالات متحده امن است؟

پایگاه خبری فولاد ایران – آشفتگی های اخیر در صنعت بانکداری ممکن است شما را نگران پول خود کرده باشد.


روز دوشنبه، مقامات اعلام کردند که بانک فرست ریپابلیک مستقر در سانفرانسیسکو را تعطیل کرده اند و این سومین بانک ایالات متحده است که در دو ماه گذشته سقوط می کند. طبق گزارش فولاد ایران، اکثر دارایی های First Republic توسط JPMorgan خریداری می شود.


First Republic مشتریان ثروتمندی داشت که به ندرت وام های خود را نکول می کردند. اما اکثریت قریب به اتفاق سپرده ها بالاتر از سقف 250000 دلاری تعیین شده توسط شرکت بیمه سپرده فدرال، بیمه نشده بودند و این باعث نگرانی تحلیلگران و سرمایه گذاران شد.


بانک Silicon Valley و Signature Bank که بیشتر به صنعت فناوری خدمات می دادند، در ماه مارس تحت شرایط مشابه سقوط کردند. به گفته شرکت بیمه سپرده فدرال  FDIC، مشتریان فرست ریپابلیک می توانند به تمام پول خود دسترسی داشته باشند.


شعب First Republic به شعب JPMorgan Chase تغییر خواهد کرد و مشتریان آن مشتریان JPMorgan خواهند بود.


آیا پول شما امن است؟


بله، اگر پول شما در یک بانک ایالات متحده است که توسط FDIC بیمه شده است و کمتر از 250000 دلار دارید. اگر بانک شکست بخورد، پول خود را پس خواهید گرفت. تقریباً همه بانک ها بیمه FDIC هستند.


اگر چندین حساب انفرادی در یک بانک دارید، به عنوان مثال، یک حساب پس انداز و گواهی سپرده، آن ها با هم جمع می شوند و کل مبلغ تا سقف 250000 دلار بیمه می شود.


اگر بیش از 250000 دلار در بانک خود دارید، می توانید یک حساب مشترک افتتاح کنید. گرگ مک براید، تحلیلگر ارشد مالی در یک شرکت خدمات مالی، گفت: "می‌توانید با باز کردن یک حساب مشترک با شخص دیگری مانند همسرتان تا سقف 500000 دلار از پول خود محافظت کنید."


همچنین می توانید پول خود را به موسسه مالی دیگری منتقل کنید. مک براید گفت: "انتقال پول خود به سایر مؤسسات مالی و داشتن حداکثر 250000 دلار در هر حساب، تضمین می کند که پول شما توسط FDIC بیمه شده است."


بیمه سپرده FDIC سرمایه گذاری های سهام، سرمایه گذاری های اوراق قرضه، صندوق های متقابل، بیمه نامه های عمر، سنوات، اوراق بهادار شهرداری، صندوق های امانات یا محتویات آنها، اسناد خزانه داری ایالات متحده، اوراق قرضه، یا اسکناس ها و دارایی های رمزنگاری را پوشش نمی دهد.


منبع: ASSOCIATED PRESS

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۱:۲۸
تعداد بازدید : ۴۰۶
کد خبر : ۶۵,۳۸۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید