به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

نقش پررنگ هند در "نفتشویی" روسیه به اروپا

پایگاه خبری فولاد ایران – کشورهای اروپایی که واردات نفت روسیه را ممنوع کرده‌اند اما در عوض مقادیر زیادی کالاهای نفتی را از هند، چین، امارات متحده عربی، سنگاپور و ترکیه وارد می‌کنند.


طبق گزارشات، کشورهای غربی به ارزش 42 میلیارد دلار نفت خام تصفیه شده روسیه را در قالب فرآورده های نفتی مختلف از کشورهایی که با روسیه دوست هستند خریداری کرده اند و هند پیشتاز آنهاست. به عنوان مثال، صادرات گازوئیل هند در مارس 2023 نسبت به یک سال گذشته سه برابر شد و به 1600000 بشکه در روز رسید و گازوئیل را به یکی از بزرگترین اجزای تجارت هند و اتحادیه اروپا تبدیل کرد.


بر اساس گزارش CREA، بیشتر فرآورده های نفتی از دو بندر در گجرات صادر شده است و ادعا می شود که این امر می تواند به منزله دور زدن تحریم ها باشد که به طور یکجانبه توسط ایالات متحده و اروپا اعمال شده است. به گزارش فولاد ایران، هند به ویژه دریچه ای برای صادرات نفت روسیه به بریتانیا ارائه کرده است و تلاش های این کشور برای محدود کردن بودجه کرملین را کم رنگ کرده است.


طبق داده های کپلر، بریتانیا از زمان آغاز جنگ در مجموع 10 میلیون بشکه گازوئیل و سایر محصولات پالایش شده از جامناگرای هند وارد کرده است.


منبع: Oilprice

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۱:۳۹
تعداد بازدید : ۳۴۴
کد خبر : ۶۵,۳۸۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید