به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افت 19 درصدی سود سه ماهه اول غول نفتی آرامکو عربستان

پایگاه خبری فولاد ایران- غول نفتی دولتی عربستان سعودی آرامکو روز سه شنبه گزارش داد که درآمدهای سه ماهه اول نسبت به مدت مشابه سال پیش  19 درصد کاهش داشته است. این شرکت درآمد خالص 31.9 میلیارد دلاری را نسبت به 39.5 میلیارد دلار در سال قبل به دلیل کاهش قیمت نفت ثبت کرده است.


تورم و افزایش نرخ بهره بر تقاضای جهانی فشار می آورد و ترس از رکود را افزایش می دهد. با این حال، درآمد خالص آرامکو از انتظارات 30.5 میلیارد دلاری که توسط تحلیلگران نظرسنجی رویترز پیش بینی شده بود، فراتر رفت.


به گزارش رویترز، سود خالص این شرکت نسبت به سه ماهه چهارم 3.75 درصد افزایش یافته است. این گزارش می‌گوید که نتیجه ضعیف‌تر درآمد با مالیات‌های پایین‌تر و منابع مالی بیشتر و سایر درآمدها جبران می‌شود. سهام آرامکو در معاملات اولیه روز سه شنبه در ریاض 3.2 درصد افزایش یافت.


به گفته این شرکت، سود سه ماهه اول آرامکو که در سه ماهه چهارم به 19.5 میلیارد دلار افزایش یافت، در سه ماهه دوم پرداخت خواهد شد. این جریان نقدی سه ماهه از فعالیت های عملیاتی را 39.6 میلیارد دلار و جریان نقدی آزاد را 30.9 میلیارد دلار گزارش کرد که هر دو کمی نسبت به سال قبل افزایش داشتند.


آرامکو که بزرگترین صادرکننده نفت جهان است، روز سه شنبه فاش کرد که پرداخت سود سهام مرتبط با عملکرد را بیش از 19.5 میلیارد دلار آغاز خواهد کرد و بین 50 تا 70 درصد از رقم جریان نقد آزاد خود را هدف قرار خواهد داد. این سود به صورت سه ماهه و به صلاحدید هیئت مدیره آرامکو، بسته به عملکرد شرکت، پرداخت خواهد شد.


آرامکو رکورد درآمد خالص 161.1 میلیارد دلاری را برای سال 2022 در ماه مارس ثبت کرد که نسبت به سال گذشته 46.5 درصد افزایش داشته است.


به گزارش
فولاد ایران، قیمت نفت و گاز در ابتدای سال 2022 افزایش یافت و تحریم‌های غرب علیه روسیه پس از تهاجم گسترده این کشور به اوکراین که پیوسته دسترسی به ذخایر نفت خام را کاهش داد. اما امسال، تا کنون، داستان متفاوتی را برای قیمت ها بیان می کند.


قیمت نفت خام بین‌المللی برنت تا به امروز 9 درصد کاهش داشته و سالانه بیش از 17 درصد کاهش یافته است. این کاهش از ترکیبی از نگرانی های اقتصادی ناشی می شود.


منبع: CNBC

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۲:۵۸
تعداد بازدید : ۳۸۱
کد خبر : ۶۵,۴۷۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید