به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

لحظه کوتاه امید در بزرگترین بحران آمریکا

پایگاه خبری فولاد ایران- با نزدیک‌تر شدن ضرب‌الاجل اول ژوئن، زمان برای توافق جمهوری‌خواهان مجلس با کاخ سفید در مورد سقف بدهی رو به اتمام است. روز دوشنبه، جانت یلن، وزیر خزانه داری، مجدداً این جدول زمانی را تأیید کرد و به مک کارتی نوشت که برای جلوگیری از تعطیلی دولت، سقف استقراض فدرال باید طی سه هفته آینده برداشته یا تعلیق شود.


مک کارتی روز پنجشنبه گفت که هر دو طرف هنوز با چیزی موافقت نکرده‌اند.
جان پیتنی، دانشمند علوم سیاسی در کالج کلرمونت مک کنا، به نیوزویک گفت که اگرچه مک کارتی نسبت به توافق خوشبین به نظر می‌رسید، اما هنوز عوامل بی‌شماری وجود دارد که می‌تواند یک توافق را منفجر کند.


به گزارش فولاد ایران، در اوایل سال جاری، مک کارتی در تلاش برای تصاحب کرسی ریاست مجلس بود. این تنها مک کارتی نیست که باید کارت های خود را به درستی بازی کند تا از یک نکول تاریخی جلوگیری کند، بلکه بایدن نیز که در صورت تسلیم شدن به بسیاری از خواسته های مک کارتی، حمایت دموکرات های مترقی تر را از دست خواهد داد.


گفته می شود اگر بایدن بیش از حد تسلیم شود، مترقی‌ها می‌توانند شکست بخورند و رأی منفی دهند.


گروهی از دموکرات‌های سنا قبلاً به بایدن هشدار داده‌اند که باید «آماده اعمال اختیارات خود تحت اصلاحیه چهاردهم» برای افزایش سقف بدهی‌ها باشد.
در نامه‌ای روز پنجشنبه، 11 سناتور به رهبری برنی سندرز از ورمونت به رئیس‌جمهور گفتند: «ما نمی‌توانیم به توافق بودجه‌ای برسیم که رنج میلیون‌ها آمریکایی را افزایش دهد». نماینده پرامیلا جایپال، رئیس گروه پیشرو کنگره، به آکسیوس گفت: مترقیان مجلس نیز چیزی مشابه را صادر خواهند کرد.
روز پنجشنبه، یکی از دموکرات‌های ارشد مجلس نمایندگان که نامش فاش نشد، به این روزنامه گفت: «نگرانی فزاینده و مشروعی در میان مترقی‌ها وجود دارد که کلیدها به کاخ سفید تحویل داده شده است.»


منبع: نیوزویک

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۲:۴۵
تعداد بازدید : ۳۳۷
کد خبر : ۶۵,۵۵۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید