به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

فناوری های جدید برای حفظ طبیعت

پایگاه خبری فولاد ایران- حفاظت از طبیعت دوست داشتنی است، اما فناوری آب و هوا جالب است. موفقیت دومی می تواند برای تقویت اولی ضروری باشد. ما باید حفاظت از طبیعت را در قلب اقتصاد مدرن قرار دهیم. در حالی که مبارزه اقلیمی با پیروزی فاصله زیادی دارد، اما هنوز دلیل برای خوش بینی وجود دارد.


به گزارش
فولاد ایران، در سال 2022، اتحادیه اروپا نیروی بیشتری از باد و خورشید تولید کرد تا از گاز. قانون کاهش تورم ایالات متحده بزرگترین اقدام اقلیمی است که توسط بزرگترین تولید کننده تاریخی گازهای گلخانه ای جهان انجام شده است. تعهدات جهانی آب و هوا، از جمله کشورهای در حال توسعه، به جایی رسیده است که اگر به طور کامل اجرا شود، جهان را زیر 2 درجه سانتیگراد گرمایش نگه می دارد. سرمایه‌گذاری‌های اقلیمی نیز رکورد را پشت سر گذاشته‌اند. سال گذشته شاهد یک رکورد نزدیک به 500 میلیارد دلار سرمایه گذاری در انرژی های تجدیدپذیر بودیم. در سال 2022 بیش از 1000 سرمایه گذاری و رشد در استارت آپ های آب و هوایی انجام شد.


این تغییرات چشمگیر در زیرساخت ها، سیاست ها و امور مالی توسط نیرویی ظریف، اما قدرتمند پشتیبانی می شود. اما اقدامات اقلیمی در حال حاضر موضوع مشاغل هیجان انگیز است. این دیگر رشته ای فقط برای مهندسان و دانشمندان نیست. دولت ها و شرکت های پیشگام بازارهایی را برای محصولات و خدمات کم کربن راه اندازی کردند. منطق اقتصادی برای اقدام اقلیمی، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران را تشویق می‌کند تا وارد یک بخش آشکارا پر رونق شوند که منجر به تعهدات و سرمایه‌گذاری خالص‌تر جاه‌طلبانه‌تر می‌شود.


با تسریع انقراض ها و از بین رفتن زیستگاه ها، فقط گیاهان و حیوانات نیستند که آسیب می بینند. خدمات طبیعی که انسان ها برای بقا به آنها تکیه می کنند، از آب شیرین گرفته تا سلامت خاک نیز در معرض خطر هستند.


زمان آن فرا رسیده است که مورد ذاتی طبیعت را با یک مورد اقتصادی تکمیل کنیم. در سرتاسر جهان، پیشگامان در حال ایجاد بازارهایی برای خدمات اکوسیستمی مانند کربن و تنوع زیستی هستند و ثابت می‌کنند که مدل‌های مثبت تولید غذا و اکوتوریسم می‌توانند درآمد جامعه را افزایش دهند. در برخی نقاط، یارانه های کشاورزی برای تشویق به احیای طبیعت تغییر شکل می دهند. شرکت‌ها در حال کشف هستند که خطرات مرتبط با طبیعت برای زنجیره‌های تامین بسیار واقعی هستند و ارزش اقتصادی قابل اندازه‌گیری در کاهش آن‌ها وجود دارد.


اکنون می‌توانیم طبیعت را به کمک فناوری اندازه‌گیری و پایش کنیم. اندازه‌گیری بهتر به شرکت‌ها یا دولت‌ها این امکان را می‌دهد تا برای نتایج ملموس بپردازند، نه اینکه برای پروژه‌هایی که احساس خوبی دارند و فاقد شفافیت هستند، پول پرداخت کنند.


قرار دادن پادمان ها به گونه ای که جوامع ذینفع اصلی مدل های کسب و کار جدید باقی بمانند، حیاتی خواهد بود. اما تغییر موفقیت آمیز در روایت آب و هوا نشان داده است که می توان بر این خطرات تا حد زیادی غلبه کرد. داستان طبیعت برای راه اندازی مجدد آماده به نظر می رسد.


منبع: فایننشال تایمز

۱۰ خرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۵۷
تعداد بازدید : ۳۵۳
کد خبر : ۶۵,۷۱۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید