به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

طرح سقف بدهی خوب است یا فاجعه؟

پایگاه خبری فولاد ایران- بررسی های سقف بدهی در حالی شروع می شود که جزئیات مربوط به توافق آن توسط جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، آغاز شده است.


حتی قبل از دیدن این جزئیات، برخی از سیاستمداران از این انتقاد می‌کردند که این توافق برای مقابله با بدهی کشور به اندازه کافی انجام نمی‌شود، در حالی که برخی دیگر نگران بودند که این توافق بسیار سخت‌گیرانه بوده و به بسیاری از آمریکایی‌های کم‌درآمد آسیب خواهد رساند.


این قانون احتمالاً به حمایت تعداد قابل توجهی از سیاستمداران هر دو حزب مجلس نمایندگان و کسب 60 رأی لازم برای پیشروی در سنا نیاز دارد.


اما بسیاری از قانونگذاران می گویند تا زمانی که جزئیات نهایی را نبینند رای نمی دهند. برخی از اولین اعتراض‌ها از جانب محافظه‌کارترین اعضای کنگره، به‌ویژه اعضای تندرو گروه آزادی مجلس نمایندگان که اغلب با رهبری جمهوری‌خواه درگیر هستند، می‌آیند.


رالف نورمن، نماینده جمهوری خواه از کارولینای جنوبی، این معامله را دیوانگی می داند و اظهار می کند: "افزایش سقف بدهی 4 تریلیون دلاری تقریباً چیزی نیست که ما با آن موافقت کردیم و ما به ورشکستگی کشورمان رای نمیدهیم."


به همان اندازه واکنش برخی از دموکرات‌ها از آنچه که تقریباً توقف هزینه‌ها در برنامه‌های غیردفاعی در سال آینده و الزامات ناشی از کار است، محتاطانه بوده است زیرا آنها منتظر جزئیات بیشتر هستند.


سناتور کریس کونز، که یک دموکرات است، گفت که او معتقد است این بهترین توافقی است که می توان با توجه به خواسته های جمهوری خواهان مجلس نمایندگان به دست آورد.


کونز گفت: "به همکارانم که تردیدهای جدی در مورد این معامله دارند، می گویم این به مراتب بهتر از نکول است."


در حالی که کشور تقریباً یک هفته از خطر نکول که می‌تواند اقتصاد ایالات متحده و جهان را متزلزل کند فاصله دارد، گروه‌های تجاری بزرگ از واشنگتن خواسته‌اند تا به سرعت در مورد افزایش سقف بدهی اقدام کند.


میزگرد تجاری، گروهی متشکل از بیش از 200 مدیر اجرایی، از کنگره خواست تا این لایحه را در اسرع وقت تصویب کند.


به گزارش
فولاد ایران، اقتصاددانان معتقدند که با افزایش نرخ بهره و افت بازارهای مالی، اقتصاد حتی با نقض کوتاه مدت توانایی کشور در پرداخت کامل صورتحساب هایش متلاطم خواهد شد.


منبع: الجزیره

۱۰ خرداد ۱۴۰۲ ۱۳:۰۱
تعداد بازدید : ۲۵۲
کد خبر : ۶۵,۷۲۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید