به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

صادرات نفت دریایی روسیه علی رغم کاهش همچنان بالاست

پایگاه خبری فولاد ایران- داده‌های ردیابی نفتکش‌ها نشان می‌دهد، صادرات نفت خام روسیه از طریق دریا هفته گذشته برای اولین بار در شش هفته گذشته کاهش یافت، اما همچنان بسیار بالاتر از ماه فوریه است، زمانی که روسیه کاهش تولید خود را به میزان 500 هزار بشکه در روز اعلام کرد.


براساس داده‌های گزارش شده، در هفته منتهی به 28 می، میانگین صادرات نفت خام چهار هفته‌ای 180 هزار بشکه در روز کاهش یافت و به 3.64 میلیون بشکه در روز رسید.


علیرغم کاهش جزئی صادرات، محموله‌های نفت خام روسیه 1.4 میلیون بشکه در روز بیشتر از پایان سال 2022 و 270 هزار بشکه در روز نسبت به فوریه 2023 بیشتر بوده است.


هفته گذشته، تحلیل بلومبرگ از داده‌های کشتیرانی نشان داد که با وجود تعهد روسیه برای کاهش تولید، صادرات نفت به خارج از روسیه در ماه‌های اخیر کاهش نیافته است.


روسیه گفته است که کاهش 500000 بشکه در روز تا پایان سال 2023 تمدید خواهد شد، اما داده‌های صادرات نفت خام در هفته‌های اخیر هیچ کاهشی را نشان نمی‌دهد، برعکس، صادرات نفت خام روسیه از طریق دریا در حال افزایش است.


به گزارش
فولاد ایران، در اوایل این ماه، پاول سوروکین، معاون وزیر انرژی روسیه، به دنبال متقاعد کردن تحلیل‌گران غربی بود که روسیه واقعاً تولید نفت خود را 500000 بشکه در روز کاهش می‌دهد. اما اوایل ماه جاری، آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) اعلام کرد که روسیه تاکنون نتوانسته است تولید نفت خود را به میزان 500 هزار بشکه در روز کاهش دهد، و حتی ممکن است به دنبال افزایش تولید برای جبران درآمدهای از دست رفته باشد.


آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش بازار نفت خود در ماه می اعلام کرد که صادرات نفت خام و فرآورده‌های نفتی روسیه همچنان مقاوم است و صادرات در ماه آوریل به بالاترین سطح از زمان حمله به اوکراین یعنی 8.3 میلیون بشکه در روز رسید.


منبع: Oilprice

۱۰ خرداد ۱۴۰۲ ۱۳:۰۳
تعداد بازدید : ۳۳۶
کد خبر : ۶۵,۷۲۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید