به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

درخواست چین از ژاپن مبنی بر حذف محدودیت‌های صادرات تراشه

پایگاه خبری فولاد ایران- وزیر بازرگانی چین از ژاپن خواسته است تا به محدودیت‌های جدید اعلام شده خود در صادرات تجهیزات تولید تراشه پایان دهد و گفت که این امر به روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور آسیب می‌زند.


در ماه مارس، ژاپن اعلام کرد که قوانین صادرات 23 نوع تجهیزات پیشرفته تولید نیمه هادی را تشدید می کند و به ایالات متحده و هلند برای محدود کردن فروش فناوری های کلیدی به چین ملحق می شود.


در بیانیه روز دوشنبه وزارت بازرگانی به نقل از وزیر این کشور وانگ ونتائو، چین به شدت از تصمیم ژاپن ناراضی است. این دومین بار در یک هفته بود که وزارت بازرگانی این کشور از تصمیم ژاپن انتقاد کرد.


در 23 مه، وزارت بازرگانی چین با صدور بیانیه ای از ژاپن خواست تا فورا محدودیت های صادراتی را متوقف کند و گفت چین برای دفاع از منافع خود اقداماتی را انجام خواهد داد.


به گزارش
فولاد ایران، تراشه ها، که بخش ضروری تقریباً هر دستگاه الکترونیکی هستند، به عنوان یک جبهه مهم در کشمکش بین واشنگتن و پکن بر سر دسترسی به فناوری کلیدی ظاهر شده اند.


در اکتبر 2022، واشنگتن محدودیت‌های گسترده‌ای را برای صادرات تراشه‌های پیشرفته و تجهیزات ساخت تراشه به چین اعمال کرد تا دسترسی چین به فناوری حیاتی برای اهداف نظامی را قطع کند. از آن زمان، مقامات ایالات متحده متحدان خود در هلند و ژاپن را متقاعد کردند که به این بن بست فزاینده بپیوندند.


در ماه مارس نیز هلند چنین محدودیت هایی را برای فروش خارج از کشور به کشورهایی از جمله چین اعلام کرد. پکن به شدت از این محدودیت ها انتقاد کرده و آنها را "محدودیت تبعیض آمیز" می نامد.


تراشه ها در مرکز تلاش پکن برای تبدیل شدن به یک ابرقدرت فناوری قرار دارند. چین تولیدکنندگان تراشه های خاص خود را دارد، اما آنها عمدتا پردازنده های پایین تا متوسط مورد استفاده در لوازم خانگی و وسایل نقلیه الکتریکی را عرضه می کنند.


منبع: CNN

۱۰ خرداد ۱۴۰۲ ۱۳:۱۴
تعداد بازدید : ۳۲۴
کد خبر : ۶۵,۷۲۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید