به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

سرمایه گذاران نگران انتخابات سال 2024 امریکا

پایگاه خبری فولاد ایران – وقتی جیمی دیمون، رئیس جی‌پی مورگان، این هفته به شانگهای رفت، شاید انتظار داشت نظرش را به روابط چین و آمریکا جلب کند. اما این قبل از آن بود که بیل آکمن، سرمایه‌گذار فعال کهنه‌کار، وارد عمل شود و در رقابت‌های ریاست‌جمهوری 2024 خود را جلو بیندازد و جو بایدن، رئیس‌جمهور کنونی را با یک بلیت دموکرات به چالش بکشد.


آکمن در توییتی با ابراز تاسف از اینکه بایدن به شدت ضعیف است، گفت: «کشور ما در معرض خطر 32 تریلیون دلار بدهی است، بدون اینکه کسری‌های انبوه در چشم‌انداز باشد، و به سمت رکود اقتصادی در زمان عدم اطمینان سیاسی بزرگ پیش می‌رود.»


بر اساس نظرسنجی اخیر کوینیپیاک، رئیس جمهور سابق در حال حاضر از سوی 56 درصد از رای دهندگان جمهوری خواه به عنوان نامزد ریاست جمهوری جمهوری خواه مورد حمایت قرار گرفته است.


به هر حال، با توجه به انکار مکرر نتایج انتخابات 2020 توسط ترامپ، این برای دموکراسی آمریکا نگران کننده است. اما آنچه واقعاً وال استریت را نگران می‌کند این است که بازگشت رئیس‌جمهور سابق می‌تواند منجر به تحولات اقتصادی تازه‌ای به شکل سیاست‌گذاری هوس‌بازانه، انزوای ژئوپلیتیکی و افزایش سطح بدهی شود. با توجه به اینکه تنش های ژئوپلیتیکی امروز به مراتب بدتر از سال 2016 است، با توجه به وضعیت مالی کشور، ایالات متحده نمی تواند آن را تحمل کند. توییت آکمن، حداقل به معنای نمادین، این است که نشان می‌دهد نخبگان ایالات متحده هنوز رویای این را دارند که یک گروه میانه‌روی ممکن است آنها را نجات دهد.


به گزارش فولاد ایران، رقابت سال 2024 ممکن است کمتر از آنچه بازارهای مالی انتظار دارند قابل پیش بینی باشد. اکنون که درام های سقف بدهی تقریبا به پایان رسیده است، سرمایه گذاران باید خود را آماده کنند.


منبع: فایننشال تایمز

۱۳ خرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۴۶
تعداد بازدید : ۳۴۴
کد خبر : ۶۵,۷۳۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید