به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

رکورد بالای واردات نفت هند از روسیه

پایگاه خبری فولاد ایران – واردات نفت هند از روسیه همچنان در حال افزایش است و نفت ارزان تر، خریداران بیشتری را در سومین واردکننده بزرگ نفت خام جهان پیدا می کند.


هند رکوردهای قبلی خود در واردات نفت خام روسیه را شکست و در ماه مه 1.96 میلیون بشکه در روز نفت خام از روسیه وارد کرد که بالاترین رقم در تاریخ است.


به گزارش فولاد ایران، واردات نفت روسیه هند به تنهایی بیش از 1.74 میلیون بشکه در روز بود که معادل مجموع واردات هند از چهار تامین کننده بزرگ بعدی - عراق، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و ایالات متحده بود.


نفت روسیه 42 درصد از کل واردات نفت خام هند را قبل از حمله روسیه به اوکراین، تشکیل می داد.


یک سال از آغاز جنگ، هند از یک خریدار حاشیه ای نفت خام روسیه به مهم ترین بازار نفت مسکو در کنار چین تبدیل شده است. پالایشگاه های هندی که محدودیت قیمت G7 را رعایت نمی کنند و به دنبال خریدهای ارزان قیمت فرصت طلبانه هستند، بسیاری از محموله های اورال روسیه را که قبل از تحریم اتحادیه اروپا به شمال غربی اروپا می رفت، خریداری کرده اند.


واردات بی سابقه نفت خام ارزان قیمت روسیه به هند سهم اوپک از عرضه را به قدری تضعیف کرده است که سهم آن از کل واردات نفت هند به کمترین میزان در حداقل 22 سال گذشته رسیده است.


منبع: Oilprice

۱۳ خرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۴۶
تعداد بازدید : ۴۵۹
کد خبر : ۶۵,۷۴۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید