به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

عدم تمدید یارانه های بخش انرژی اتحادیه اروپا

پایگاه خبری فولاد ایران- کمیسیون اروپا روز دوشنبه اعلام کرد، اقدامات اضطراری قیمت انرژی که توسط اتحادیه اروپا در سال 2022 اجرا شده بود، بیشتر تمدید نخواهد شد و صدها میلیارد دلار کاهش مالیات، یارانه ها و سایر مشوق ها را به پایان می رساند.

 این کمیسیون با اشاره به کاهش قیمت برق به کمتر از 80 یورو در هر مگاوات ساعت و کاهش شدید قیمت گاز، گفت که تکرار افزایش قیمت برق در سال 2022 برای زمستان آینده خیلی محتمل نیست. اقدامات اضطراری که در ابتدا در سپتامبر سال گذشته پیشنهاد شد شامل تلاش‌ها برای کاهش تقاضای برق، سقف درآمدهای نیروگاهی و مقررات تعیین قیمت برای توزیع خرده‌فروشی ها بود.

 به گزارش فولاد ایران، در ماه مارس سال جاری، اعضای اتحادیه اروپا موافقت کردند که یکی از جنبه‌های اقدامات اضطراری - هدف کاهش داوطلبانه 15 درصدی تقاضای گاز - را به مدت 12 ماه تا مارس 2024 تمدید کنند. حال توافقی برای چشم پوشی از تمدید دیگر اقدامات اضطراری بخش انرژی برای بسیاری از مصرف کنندگان اروپایی صورت گرفته و در حالی که تورم در اروپا به 6.1 درصد کاهش یافته ، هنوز تسهیلاتی به دست مصرف کنندگان نرسیده است.

ایتالیا با کاهش 7.6 درصدی تورم مواجه بوده و پس از آن آلمان با کاهش 6.1 درصدی و فرانسه با کاهش 5.1 درصدی قرار دارند.  این سه کشور بزرگترین اقتصادهای اتحادیه اروپا هستند ولی مصرف کنندگان هنوز با مشکل مواجه هستند و اقتصاددانان هشدار داده اند که ممکن است ماه ها طول بکشد تا نرخ های خرده فروشی کاهش یابد.

در ماه می، قیمت مواد غذایی در منطقه یورو 12.5 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت، اما این افزایش کمی کمتر از افزایش 13.5 درصدی در ماه آوریل بود. کاهش قیمت انرژی عامل اصلی کاهش تورم منطقه یورو بوده است که در ماه می 1.7 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

منبع: oil price

ترجمه: مونا تابان شمال

۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ۱۴:۴۰
تعداد بازدید : ۳۲۱
کد خبر : ۶۵,۷۶۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید