به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

اقتصاد امریکا قوی تر از آن است که وارد رکود جدی شود

پایگاه خبری فولاد ایران-  بسیاری از مدیران عامل  شرکت های بزرگ، سرمایه گذاران و اقتصاددانان پیش از بر این باور بودند که سال 2023 سالی است که رکود اقتصاد آمریکا را فرا می گیرد. تصور بر این بود که اقتصاد ایالات متحده امریکا متوقف خواهد شد زیرا فدرال رزرو عملاً ترمزها را برای فرونشاندن تورم می کشد. کسب و کارهای زیادی کارگران خود را اخراج می کنند و آمریکایی های خسته از تورم به دنبال کاهش هزینه ها خواهند بود. اما پرونده رکود اقتصادی 2023 آمریکا به یک دلیل ساده در حال بسته شدن است و آن این که بازار کار آمریکا بسیار قوی است. استخدام ها به طور غیرمنتظره ای در ماه گذشته مجددا افزایش داشت و کارفرمایان در ماه می 339 هزار شغل ایجاد کردند. این نه تنها بیش از برآوردهای قبلی بود، بلکه بیش از آن چیزی است که اقتصاد این کشور در سال 2019 که بازار کار پر رونقی داشت تجربه کرد.

اقتصاد امریکا علی‌رغم بحران بانکی، افزایش نرخ‌ها و سقف بدهی‌ها، به‌طور باورنکردنی انعطاف‌پذیر است. بدین ترتیب با توجه به وضعیت فعلی بازار کار امریکا پیش بینی آغاز رکود در سال جاری کمی دور از ذهن خواهد بود و برای آغاز چنین رکودی باید وضعیت اقتصادی و به ویژه بازار کار بدتر شود. اکنون اداره آمار کار امریکا می گوید حقوق و دستمزد 217 هزار شغل در ماه مارس و 294 هزار شغل در آوریل افزایش یافته است.

به گزارش فولاد ایران، البته در این بین برخی از تحلیلگران معتقدند ممکن است در ماه‌های آینده اتفاقی بیفتد که این داستان را تغییر دهد و خطر رکود اقتصادی در میان مدت وجود دارد. همچنین شواهد فزاینده ای وجود دارد که نشان می دهد مصرف کنندگان پس از دو سال تورم بالا، آسیب های مالی واقعی را احساس می کنند. محققان فدرال رزرو دریافته اند که معوقات وام خودرو در حال افزایش است و از سطح قبل از کووید فراتر رفته است. مشکل دیگر این است که جنگ فدرال رزرو با تورم با تاخیر به اقتصاد امریکا ضربه می زند.  این بدان معناست که ممکن است تأثیر کامل تهاجمی‌ترین افزایش نرخ بهره در چهار دهه گذشته هنوز احساس نشده باشد.

با این حال، هیچ چیزی در مورد آخرین گزارش های بازار کار امریکا وجود ندارد که نشان دهنده یک رکود مداوم یا قریب الوقوع باشد.

منبع: CNN

ترجمه: مونا تابان شمال

۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ۱۴:۴۲
تعداد بازدید : ۴۱۰
کد خبر : ۶۵,۷۶۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید