به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ادامه روند کاهشی قیمت گاز طبیعی

پایگاه خبری فولاد ایران- سال گذشته در این زمان، قیمت گاز طبیعی در اروپا به اوج رسید و قیمت آن در ایالات متحده روند صعودی را شروع کرد. این افزایش قیمت ناشی از کاهش جریان گاز روسیه به اروپا و روی آوردن این کشور به LNG آمریکا برای ذخیره سازی زمستانی آن بود. اروپا امسال نیز همچنان مقدار زیادی LNG از ایالات متحده خریداری می کند اما قیمت ها نسبت به سال گذشته بسیار پایین تر است و احتمالاً پایین می ماند.
به گزارش فولاد ایران، اولین دلیل کاهش قیمت، کاهش تقاضای گاز طبیعی اروپا بود. تابستان گرم به طور کلی منجر به کاهش مصرف انرژی شد و گروهی از دولت های مصمم که خواستار صرفه جویی در انرژی بودند نیز سهم خود را انجام دادند. قبوض گزاف برق در بیشتر کشورهای اروپا نیز به پایین نگه داشتن مصرف و در نتیجه قیمت گاز کمک کرد.
اما حتی اکنون که اروپا بار دیگر گاز می‌خرد تا غارهای ذخیره گاز خود را برای زمستان آینده پر کند، قیمت گاز طبیعی کمتر از 3 دلار در هر MMBtu است. قیمت کالایی که در سال 2022 هنگفت بود، کمتر از نصف سال قبل است و این به رغم افزایش تقاضا در بسیاری از مناطق ایالات متحده، با شروع تابستان، افزایش یافته است.
دلیل کاهش قیمت ها همانطور که می توان انتظار داشت کاهش تقاضا است. درست است که اروپا در حال خرید گاز طبیعی مایع است اما نسبت به سال گذشته بسیار کمتر خرید می کند زیرا منابع ذخیره آن بی نهایت نیستند و هنوز گاز بسیار زیادی از سال گذشته در آنها باقی مانده است.
خود ایالات متحده به دلیل تابستان ملایم تر از حد انتظار، آنقدر گاز مصرف نکرد که انتظار می رفت. وال استریت ژورنال در مقاله اخیر خود یادآوری می کند که برداشت گاز از ذخیره سازی گاز در زمستان گذشته کمترین میزان در فصل گرمایش بوده است.
در همین حال، با وجود اینکه حفاری ها هشت هفته متوالی تعداد دکل های حفاری را کاهش داده اند، تولید همچنان فراوان است. در هفته منتهی به 23 ژوئن، تعداد کل دکل ها در ایالات متحده به کمترین میزان از آوریل سال گذشته رسیده بود و این بدان معنی است که در نقطه ای، قیمت ها دوباره شروع به صعود خواهند کرد. با این حال، احتمالاً در چند ماه آینده اتفاق نخواهد افتاد. مگر اینکه هوا واقعاً گرم شود که منجر به افزایش تقاضای انرژی و در نتیجه افزایش تولید با سوخت گاز شود.
منبع: Oilprice

۱۰ تیر ۱۴۰۲ ۱۴:۲۴
تعداد بازدید : ۳۶۸
کد خبر : ۶۶,۰۵۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید