به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

اقدام انفرادی عربستان سعودی گاوهای نفتی را نجات نخواهد داد

پایگاه خبری فولاد ایران- برای دومین ماه متوالی، عربستان سعودی، تولیدکننده پیشرو اوپک، کاهش داوطلبانه تولید نفت خود را به میزان یک میلیون بشکه در روز برای یک ماه دیگر تمدید کرد، این بار تا اوت. این کاهش تولید کشور را به 9 میلیون بشکه در روز می رساند که پایین ترین سطح در چند سال اخیر است. عربستان سعودی به تنهایی حجم فروش خود را قربانی کاهش قیمت‌های ضعیف نفت کرده است، اما تاکنون پاداش کمی درو کرده است.
قیمت نفت نقطه ای واکنش مثبتی نشان داده است، به طوری که قیمت WTI با 2.1 درصد افزایش به 71.25 دلار در هر بشکه رسید در حالی که برنت 2.0 درصد افزایش یافت و به 76.15 دلار در هر بشکه رسید. اما تاجران نفت هنوز متقاعد نشده‌اند و می‌گوید که این سود احتمالا کوتاه مدت خواهد بود. آنها می گویند مشکل این است که وقتی تولید را در یک محیط ضعیف کاهش دهید، تأثیر آن محدود است.
به گزارش فولاد ایران، بازارهای آتی نفت نیز به شدت نزولی شده است و فروشندگان کوتاه مدت بر بازارها حکومت می کنند.
سقوط بانک سیلیکون ولی در ماه مارس باعث فرار سرمایه عظیم از نفت به فلزات گرانبها شد، زیرا این وحشت گسترش یافت که این می تواند آغاز یک بحران بانکی و مالی دیگر باشد.
بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، مصرف جهانی نفت در مسیر افزایش 2 میلیون بشکه در روز در سال جاری به بالاترین میزان خود به 101.9 میلیون بشکه در روز رسیده است. ذخایر به تدریج در حال کاهش است و با کاهش تولید اوپک پلاس باید بیشتر کاهش یابد. ذخایر نفت خام برای اولین بار در سال جاری به کمتر از میانگین پنج ساله رسیده است.
استن چارت پیش بینی کرده است که کاهش اوپک پلاس در نهایت مازادی را که در چند ماه گذشته در بازارهای جهانی نفت ایجاد شده بود، از بین خواهد برد. به گفته تحلیلگران، مازاد نفت بزرگ در اواخر سال 2022 شروع به ایجاد شد و به سه ماهه اول سال جاری سرایت کرد. تحلیلگران تخمین می زنند که ذخایر فعلی نفت 200 میلیون بشکه بیشتر از ابتدای سال 2022 و 268 میلیون بشکه بیشتر از حداقل ژوئن 2022 است.
با این حال، آنها اکنون خوشبین هستند که در صورت حفظ کاهش در تمام سال، اندوخته دو فصل گذشته تا نوامبر از بین خواهد رفت. این باید قیمت ها را تقویت کند.
قیمت نفت درگیر بین دو نیروی متضاد است، تخصیص دهندگان دارایی نزولی که به انقباض پولی اشاره می کنند و سفته بازان صعودی نفت که انتظار کاهش ذخایر نفت در نیمه دوم نیمه دوم سال 23 را دارند. تخصیص دهندگان نزولی دست بالا را در حال حاضر حفظ خواهند کرد، زیرا تا زمانی که قیمت نفت در حال افزایش است، فدرال رزرو عرضه پول را کاهش می دهد.


منبع: Oilprice

۱۹ تیر ۱۴۰۲ ۱۲:۵۵
تعداد بازدید : ۳۸۹
کد خبر : ۶۶,۱۸۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید