به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تقاضای فولاد در اروپا رو به کاهش

تقاضای فولاد در اروپا رو به کاهش

 

پایگاه خبری فولاد ایران- اتحادیه فولاد اروپا، یوروفر، پیش بینی خود را برای تقاضای فولاد در سال 2023  از 1- درصد قبلی به 3- درصد کاهش داده است. این تجدید نظر بر اساس داده هایی است که می گوید مصرف ظاهری فولاد در سه ماهه اول 2023 با حجم 34.50 میلیون تن روند نزولی 11.7- درصد را نشان می دهد. آخرین داده ها همچنان عملکرد ضعیفی را در مقایسه با سال های 2021-2022 نشان می دهد. در نتیجه، مصرف ظاهری فولاد برای کل سال 2023 بیشتر کاهش یافته است.
به گزارش فولاد ایران، تأثیر طولانی مدت چندین عامل نزولی به شدت بر مصرف ظاهری فولاد در سال 2022 تأثیر گذاشت. این عوامل شامل قیمت های بالای انرژی، اختلالات مربوط به جنگ، و در نتیجه چشم انداز کند تقاضا بود. این عوامل همچنان عدم اطمینان ایجاد کرده و چشم انداز بازار فولاد اروپا برای سال 2023 را تحت فشار قرار می دهد و منجر به رکود عمیق تر از حد انتظار یعنی 3- درصد شده که چهارمین عملکرد منفی در پنج سال گذشته بوده است.
با این حال، در صورت تحقق شرایط مثبت، انتظار می‌رود که تقاضای فولاد اتحادیه اروپا در سال 2024 رشد بیشتری داشته باشد ولی پیش از سه ماهه سوم سال 2023، بهبودی در مصرف ظاهری فولاد پیش بینی نمی شود.
صنعت فولاد اروپا برای مدت طولانی در حال عبور از چالش‌های متعددی است، از همه‌گیری کرونا گرفته تا بحران انرژی و سایر عوامل مخرب مداوم. در عین حال، اتحادیه اروپا در مقطع حساسی برای رسیدن به اهداف کربن‌زدایی قرار دارد. بنابراین حمایت از فولاد سبز برای جذب انرژی‌های تجدیدپذیر، هیدروژن و اقتصاد فناوری پاک در اتحادیه اروپا بسیار مهم است.


منبع:steel mint
ترجمه: مونا تابان شمال

۸ اَمرداد ۱۴۰۲ ۱۵:۵۸
تعداد بازدید : ۳۴۹
کد خبر : ۶۶,۴۳۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید